Spravedlivá válka a roboti David Černý > Roztomilý žlutý robot O čem přednáška bude Války ve 20. století Mexická revoluce (1910-1920) 500.000-2.000.000 Ruská občanská válka (1917-1922) 5.000.000-9.000.000 Čínská občanská válka (1927-1949) 8.000.000-11.700.000 Španělská občanská válka (1936-1939) 500.000-1.000.000 Druhá čínsko-japonská válka (1937-1945) 20.000.000-25.000.000 Korejská válka (1950-1953) 1.500.000-4.500.000 Vietnamská válka (1955-1975) 1.300.000-4.300.000 Nigerijská občanská válka (1967-1970) 1.000.000-3.000.000 Válka za osvobození Bangladéše (1971) Více než 3.000.000 Etiopská občanská válka (1974-1991) 500.000-1.500.000 Válka v Afghánistánu (1978-dodnes) 1.240.000-2.000.000 Sovětsko-afghánská válka (1979-1989) 600.000-2.000.000 Irácko-íránská válka (1980-1988) 289.000-1.100.000 Druhá súdánská občanská válka (1983-2005) 1.000.000-2.000.000 Druhá konžská válka (1983-2003) 2.500.000-5.400.000 Klasické paradigma spravedlivé války •Ius ad bellum a ius in bello Válečné právo Klasické paradigma •Logická nezávislost mezi ius ad bellum a ius in bello. Ius ad bellum Spravedlivá příčina Proporcionalita Zlatá medaile Naděje na úspěch Socha na střeše budovy Legitimní autorita > Zub Správný úmysl Bílá skládanka s jedním červeným dílkem Poslední východisko •Je třeba vyčerpat jiné možnosti řešení konfliktu. Modrá exploze ohňostroje na nebi Veřejné vyhlášení války Ius in bello Nové paradigma Důsledky nového paradigmatu > Mat v šachové partii Morální rovnost kombatantů •Kombatant: •Je součástí hierarchického systému s jasně určeným řetězcem velení •Nosí zdálky rozeznatelný znak (uniformu) •Otevřeně nosí zbraň •Respektuje pravidla ius in bello • Morální rovnost kombatantů Thomas Hurka Imunita civilistů Vojenský robot Autonomie Konsekvencialismus Pozitivní faktory Empirický výzkum Důvody Ad bellum Sebeobrana Princip minimálního rizika Častější války > Obsah obrázku stůl Popis byl vytvořen automaticky Vítězná strategie Basic Activity Diagram - Page 1-2.png Vězňovo dilema Odpovědnost Lidská důstojnost Důstojnost Důstojnost Asymetrie > Přednáška D. Statmana •Děkuji za pozornost