Záznam o edukaci Beharková Natália Ústav zdravotnických věd Význam dokumentace − − − − − potvrzení vykonané intervence kooperace mezi zdravotnickými pracovníky kontinuita edukace a péče legislativní aspekt poskytnuté péče kvalita poskytované péče (standardy, audit) V rámci edukace poskytne zpětnou vazbu o tom:  co P/K umí,  co může dělat,  co se ještě potřebuje naučit  revize edukační strategie Dokumentace edukačního záznamu (Magurová, Majerníková, 2009, s. 99) Funkce: informativní odborná kvalitativní ekonomická právní Dokumentace edukačního záznamu obsahuje:  formulář na posouzení edukanta  edukační plán  vyhodnocení edukace Požadavky na záznam o edukaci        srozumitelnost přehlednost přesnost úplnost stručnost čitelnost dostupnost Záznam o edukaci (Juřeníková, 2010, s. 63) – náležitosti, které má obsahovat − − − − − − − − − − úroveň znalostí edukanta na počátku a na konci edukace cíl edukace použité metody a formy edukace obsah edukace (osnova; odkaz na číslo edukačního standardu) učební pomůcky bariéry edukace odezva na edukaci (hodnocení cílů) kdo, kdy, kde, koho edukoval podpis edukátora podpis edukanta Záznam o edukaci Typ záznamu pro edukaci: − specifické pro určitá onemocnění (předpřipraveny z hlediska vytýčených cílů, zvolené metody a formy práce  výhoda – ↓ administrativní zátěže  nevýhoda – možné opomenutí individuality P/K, proto nutno vymezit prostor pro individuální záznam daného P/K zohledňující jeho specifika a potřeby ̶„univerzální“ bez ohledu na typ onemocnění Edukační záznam (Juřeníková, 2010, s. 63) Edukační záznam (Juřeníková, 2010, s. 65) Záznamový edukační list Magurová, Majerníková Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve 2009, s. 100 Záznamový edukační list Magurová, Majerníková Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve 2009, s. 100 Odmítnutí edukace − P/K má právo (ze strany ZP nutno podat veškeré informace, vhodně motivovat P/K, zjistit důvody odmítnutí…) − ZP provede záznam do dokumentace (zdravotnické, ošetřovatelské, denního záznamu sester) – odmítnutí edukace + důvod odmítnutí, pokud ho P/K uvedl Datum, hodina, jakému lékaři/sestře P/K sdělil informaci o odmítnutí edukace, jakým způsobem a podpis. Literatura: Juřeníková P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi Praha: Grada, 2010, s. 80. ISBN 978-80-247-2171-2 Magurová D., Majerníková Ľ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve, Martin: Osveta, 2009, s. 155, ISBN 978-80-8063-326-4 Nemcová J., Hlinková E. Moderná edukácia v ošetrovateľstve, Martin. Osveta, 2010, s. 259, ISBN 978-808063-321-9