Jazykový tandem Pracovní list č. 9 Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem 1. Jedno české přísloví říká, že kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem. Jak tomuto přísloví rozumíte? Máte podobné přísloví? Diskutujte. _____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________ 2. Napište důvody, proč se lidé učí cizí jazyky. 1. _____________________________________________________________________________________________ 2. _____________________________________________________________________________________________ 3. _____________________________________________________________________________________________ 4. _____________________________________________________________________________________________ 5. _____________________________________________________________________________________________ 6. _____________________________________________________________________________________________ 7. _____________________________________________________________________________________________ 8. _____________________________________________________________________________________________ 3. Diskutujte o tom, co je pro vás při studiu cizích jazyků obtížné. _____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________ 4. Co vám pomáhá učit se cizí jazyk (ve škole i mimo školu)? _____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________ 5. Jak se liší lekce cizího jazyka na těchto fotografiích? Jaké můžou být výhody takových způsobů výuky? ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________