Studenti získají způsobilost plánovat a vést aktivní přírodovědné činnosti dětí a mládeže, jsou schopni vypracovat projekt přispívající k formování pozitivních postojů mládeže k okolnímu světu.Jsou probírána obecná pedagická témata dotýkající se přírodovědných věd, posluchači jsou seznámeni s typovými úlohami, vzorovými projekty a na závěr navrhují vlastní projekt podle předložené metodiky. Studenti na záladě předávaných zkušeností a informací studují konkrétní přírodovědná témata, která si v úvodních hodinách zvolili a postupně rozpracovávají do podrobností / obsahových, tématických, organizačních i technických/ vlastní projektovou aktivitu. Projekt každý student na konci semestru veřejně obhajuje. Při transformaci přírodních věd a metod do běžné občanské sféry se vychází ze metodologických předpokladů oboru. Na základě vzdělávacích kritérií a potřeb společnosti jsou vymezeny aktuální obsahy, studenti budou zkoušet jejich sdělitelnost a možnost předávání v rámci běžné populace.