Metody poradenství v etopedii SP4MP_ETPP 1. Pedagogické poradenství ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie 2. Systém poradenského procesu, ucelený poradenský systém 3. Principy, zásady, etika poradenství 4. Současné pojetí přístupů k poradenství, životní krize, východisko intervence 5. Poradenský rozhovor, záznam poradenského rozhovoru 6. Poradenství rodičům, práce s rodinou 7. Poradenství ve školním prostředí 8. Osobnost poradce, učitel jako poradce 9. Specializované poradenství -- hodnocení problémového chování 10. Metody poradenské práce -- DOV, videotrénink 11. Diagnostika speciálního pedagoga v etopedii -- metody 12. Vedení případu 13. Individuální plán, vyhodnocování a poradenský efekt individuálního plánu Literatura: atkinson, R., L.: Psychologie, 2. Vyd., Portál, Praha, 2003, ISBN 80-7178-640-3 BALCAR, J. Zdravotně znevýhodněné a nemocné dítě ve školní praxi. Část 1. Liberec: Technická univerzita, 2002, ISBN 80-7083-572-9. BALCAR, J. Zdravotně znevýhodněné a nemocné dítě ve školní praxi. Část 2. Liberec: Technická univerzita, 2002, ISBN 80-7083- 573-7. Bateman, B., Herr, C. M.: Writing measurable IEP, Attainment Company, Verona, Wisconsin, 2003. ISBN 1-57861-149-0 ČAČKA, O. Psychologie dítěte. Tišnov: SURSUM, 1996, ISBN 80-85799-03-0. ČÁP, J., MAREŠ, J.: Psychologie pro učitele,1.vyd., Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X Daniels, H., Garner, P.: Inclusive Education, Kogan Page, London, 2000. ISBN 0-7494-3454-6 GARZ, H.: Koncepty a modely v poradenstve, in: LECHTA, V., MATUŠKA, O., ZÁSZKALICKY, P.: Nové cesty k postihnutým lúďom, 1.vyd., Bratislava: Liečreh Gúth, 1997. ISBN 80-967383-7-2 Helus, Z.: Úvod do sociální psychologie, Praha: PedF UK, 2001. ISBN 80-7290-054-4 Krejčířová, O., Medvecká, A., Opatřilová, D., Stupková, V., Vojtová, V.: Problematiuka zaměstnávání občanů se zdravotním postižením, 1. Vyd., Rytmus, Praha, 2005 MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. Mertin, V. a kol.: Poradce k volbě povolání, Raabe, 2002, Praha, 2002. ISBN 80-86307-12-3 NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5. OPATŘILOVÁ, D. Komunikace v poradenství. In VÍTKOVÁ, M. (ed.). Otázky speciálně pedagogického poradenství. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, spol. s r. o., 2003, s. 194 -- 200. ISBN 80-86633-08-X. PIAGET, J.: Psychologie inteligence, 2. vyd. Praha: Portál s.r.o., 1999. ISBN 80-7178-309-9 Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních [online]. MŠMT ČR, [cit. 15. března 2005]. Dostupné na World Wide Web: Štilec, M.: Program aktivního života pro seniory. Vyd.1., Praha, Portál, 2004. ISBN 80-7178-920-8 Visser,J., Daniels, H., Cole, T.: Emotional and behavioural difficulties in mainstream schools, Volume 1, JAI, Oxford, 2001, ISBN: 0-7623-0722-6, s.201 Vodáčková, D. a kol.: Krizová intervence, Vyd.1., Praha, Portál, 2002. ISBN 80-7178-696-9 Vojtová, V. : Kapitoly etopedie I.,Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 1.vyd. MU Brno, 2004, ISBN 80-210-532 Vojtová, V. : Poradenství v rámci školy, in: Vítková: Otázky speciálně pedagogického Poradenství, 1.vyd. MSD, Brno, 2003, ISBN 80-86633-08-X Výrost, J., Slaměník, I.: Aplikovaná sociální psychologie II.,Grada, Praha, 2001. ISBN 80-247-0042-5