ÚVOD DO PEDAGOGIKY A ZÁKLADY PEDAGOGICKÉHO MYŠLENÍ 7. Principy výchovy Základní pedagogické principy (zásady) Princip cílevědomosti Princip soustavnosti (systematičnosti) Princip aktivnosti Princip názornosti Princip uvědomělosti Princip trvalosti Princip emocionálnosti Princip přiměřenosti Princip jednoty výchovného působení Výchovné zásady (Jůva, V., Grecmanová, H., a kol.) Zásada úcty ke každému člověku Zásada ohledu na věkové a individuální zvláštnosti Zásada opory o kladné rysy vychovávaného Zásada demokratického vztahu mezi vychovatelem a vychovávaným Zásada vědeckosti Zásada spojení školy se životem Zásada všestranného rozvoje osobnosti vychovatele Zásada aktivity vychovávaných Zásada názornosti Zásada trvalosti Zásada soustavnosti Zásada cílevědomosti Zásada spolupráce všech vychovatelů (Zásada emocionálnosti) (Zásada přiměřenosti) (Zásada uvědomělosti) Literatura: V. Jůva, sen., Pedagogika jako věda, 1977 V. Jůva, jun., Úvod do pedagogiky, 1994 Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. Obecná pedagogika I. Olomouc: Hanex, nedatováno.