1. Vysvětlete význam slova „underachievers“ v souvislosti s nadanými jedinci: 2. Uveďte základní znaky nadaných dětí. 3. Jaké jsou tři atypické znaky nadaných dle Ellen Winnerové ? 4. Uveďte definici nadání. 5. Jaké jsou znaky konstruktivistického pojetí hodnocení žáka ? 6. Komu může ředitel školy povolit individuální vzdělávací plán ? 7. Jaká jsou podmínky pro přeřazení žáka do vyššího ročníku bez absolvování předešlého ročníku? 8. Vysvětlete význam „individuální vzdělávání“ dle § 49 školského zákona. 9. Jaké osoby si můžeme představit pod pojmem žák se speciálními vzdělávacími potřebami? 10. Kdo je to zdravotně znevýhodněný žák ? 11. Kdo je to sociálně znevýhodněný žák ? 12. Vysvětlete pojem „validita testu“ . 13. Vysvětlete pojem „reliabilita testu“ . 14. Jaký význam má pro žáka hodnocení ve škole ? 15. Vypiš typy poradenských zařízení dle školského zákona: 16. Jaké služby a komu poskytují pedagogicko psychologické poradny ? 17. Jaké služby a komu poskytují speciálně pedagogická centra ? 18. Co je hlavní činností asistenta pedagoga ? 19. Co je obsahem pedagogické diagnostiky ? 20. Co je to anamnéza ? 21. Co to je explorace ? 22. Jaký význam má pro učitele diagnostika rodinného prostředí žáka ? 23. Jaký význam má pro učitele diagnostika volného času žáka ? 24. Co to je prognóza v pedagogické diagnostice ? Zkouška z pedagogické diagnostiky C datum:……. Jméno:……………………………..učo:………………. 1. Vysvětlete význam slova „underachievers“ v souvislosti s nadanými jedinci: 2. Jaké služby a komu poskytují pedagogicko psychologické poradny ? 3. Jaké jsou znaky konstruktivistického pojetí hodnocení žáka ? 4. Co je to Golemův efekt v anamnestickém rozhovoru ? 5. Podmínky rozvoje nadání od ranného věku : 6. Vysvětlete pojem reliabilita testu a jaké vlastnosti má standardizovaný test? Zkouška z pedagogické diagnostiky D datum:……. Jméno:……………………………..učo:………………. 1. Uveďte základní znaky nadaných dětí: 2. Vysvětlete pojem validita testu a jaké vlastnosti má standardizovaný test? 3. Jaké jsou podmínky pro přeřazení žáka do vyššího ročníku bez absolvování předešlého ročníku? 4. Co je to Pygmalionův efekt v anamnestickém rozhovoru ? 5. Jaké jsou základní podmínky pro rozvoj nadání dítěte v ranném věku? 6, jaké služby a komu poskytují speciálně pedagogická centra ?