Didaktika českého jazyka a slohu – okruhy pro závěrečnou zkoušku rozšiřujícího studia 1. Postavení předmětu český jazyk v učebním plánu vybraného typu střední školy. Rámcový vzdělávací program zvoleného typu SŠ – klíčové kompetence předmětu. 2. Přehled učebnic českého jazyka pro SŠ. Kritéria pro hodnocení učebnice, charakteristika učebnice či jedné řady učebnic. 3. Vyučovací formy a metody vhodné pro výuku gramatiky a slohu na střední škole. Srovnání s metodami základní školy. 4. Tvarosloví, pravopis – obsah učiva na vybraném typu SŠ, srovnání s obsahem učiva na ZŠ. 5. Skladba, obecné výklady o jazyce – obsah učiva na vybraném typu SŠ, srovnání s obsahem učiva na ZŠ. 6. Výuka slohu – obsah učiva na vybraném typu SŠ, srovnání s obsahem učiva na ZŠ. 7. Slohové práce – tematika, postup přípravy, oprava, hodnocení. 8. Mluvený projev a jazyková kultura na střední škole.