Vážená paní učitelko, Vážený pane učiteli fyziky a chemie! Jsem studentkou závěrečného ročníku oboru učitelství fyziky a chemie na Pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity v Brně. Tímto bych Vás chtěla požádat o vyplnění krátkého interaktivního dotazníku, který má za úkol shromáždit poznatky k mé diplomové práci. Zabývám se v ní pod vedením pana děkana doc. Josefa Trny,Csc. mezipředmětovými vazbami mezi fyzikou a chemií, konkrétně propojením tematických celků elektrický proud v kapalinách, elektrochemické články a aplikací těchto dějů v praxi. Předem děkuji za ochotu a čas, který jste strávili nad vyplněním dotazníku. S pozdravem Pavlína Kubartová, kubartova.P@seznam.cz V dotazníku, prosím, označte možnost (jednu či více), které odpovídají Vašemu mínění, případně doplňte specifikaci. U volitelných odpovědí je u každé možnosti uveden symbol „ “. Vybranou odpověď označte, prosím, přeškrtnutím „ “ tohoto symbolu – klik na čtvereček levým tlačítkem myši. U otevřených odpovědí vepište, prosím, Vaši odpověď do vyznačeného prostoru „ “. Vyplněný dotazník uložte a následně pošlete jako přílohu na emailovou adresu kubartova.P@seznam.cz! 1) Jsem učitelem/učitelkou předmětu Fyzika Chemie 2) Délka praxe méně než 5 let 5–15 let 15–35 let 35 let a více 3) Zaškrtnutím vyberte pokusy, které provádíte v hodinách fyziky (pokud jste učitelem/učitelkou fyziky) nebo v hodinách chemie (pokud jste učitele/učitelkou chemie). Elektrická vodivost látek (sestavení jednoduchého elektrického obvodu viz obrázek z různých předmětů, na základě kterých žáci rozlišují dvě skupiny: vodiče a nevodiče elektrického proudu) Elektrická vodivost roztoků (sestavení jednoduchého elektrického obvodu s různými roztoky, které vedou či nevedou elektrický proud) Závislost odporu elektrolytu na koncentraci a na teplotě elektrolytu Závislost odporu kovového vodiče na vzdálenosti a ploše ponoření elektrod Pohyb iontů (např. na základě elektrolýzy roztoku kuchyňské soli a indikátoru fenolftaleinu lze dokázat přítomnost a pohyb iontů jejich fialovým zbarvením) Elektrolýza vody (elektrolýza okyselené vody a důkaz vznikajícího vodíku a kyslíku) Pokovování (např. do roztoku modré skalice ponoříme měděnou elektrodu a předmět, který chceme pokovit – po připojení ke zdroji napětí a průběhu elektrolýzy se na předmětu vyloučí měď) Voltův článek, Daniellův článek (i jiné články např. z ovoce, zeleniny apod.) Spojení více galvanických článků v baterii Koroze Jiné pokusy, které souvisí s touto tematikou a provádíte je v hodinách fyziky resp. chemie 4) Jak často provádíte v hodinách fyziky resp. chemie pokusy? Jedenkrát týdně Jedenkrát za 14 dní Alespoň jednou za měsíc Vůbec Jiná odpověď 5) Pokud pokusy provádíte minimálně nebo vůbec napište důvod (např. nedostatek času, nedostupnost pomůcek, nezájem žáků apod.). 6) Prosím o Vaše připomínky k pokusům uvedených v dotazníku, nebo zde můžete napsat Vaše vyjádření k uvedeným tematickým celkům.