LITERTATURA: Střelec,S.:Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno : Paido,1998,ISBN 80-85931-61-3 Střelec,S.:Studie z teorie a metodiky výchovy . Brno : MSD 2002, ISBN 80-86633-00-4 Havlínová,M. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha : Strom, 1994 MENS SANA IN CORPORE SANO to je výrok Johna Loocka (1632 – 1704), který znamená v překladu „Ve zdravém těle zdravý duch“. (převzato také dr.Mir. Tyršem ,1832-1884,zakladatel Sokola, první a dlouholetý náčelník, profesor dějin umění na UK Praha) Česká republika byla mezi prvními s e d m i zeměmi Polsko Maďarsko Belgie Irsko Dánsko Řecko ČR ZDRAVÁ ŠKOLA dr. J.Svobodová,PdF MU n Období let 1986 – 1990 n Období let 1996 – následná léta n Období let 1991 – 1995 Období let 1986 – 1990 n nedostatek pohybu Období let 1991 – 1995 Období let 1996 – následná léta Jedná se např. o takové okruhy VÝCHOVA KE ZDRAVÉMU ŽIVOTNÍMU STYLU CO JE ZDRAVÍ ? Velmi často se názor na zdraví zužuje na otázku přítomnosti nemoci , ale je potřebné jej chápat komplexně, ncelostně jako soulad a harmonii v nrovině psychické, nfyzické, n sociální na duchovní (Havlínová) Dochází na styčném rozhraní ke styku a prolnutí dvou přístupů n holistického Aby byli schopni se naučit vnímat starost o svoje zdraví n Jako svoji povinnost i právo n Aby zdraví bylo chápáno jako nevratitelná hodnota n O kterou stojí za to usilovat n Uvědomit si, jakou hodnotu přiřazují svému zdraví ve své hodnotové hierarchii n Kdy nesou za vlastní zdraví největší podíl n Pěstovat patřičné návyky, které zdravý život podporují OTÁZKA : Kam by měla směřovat výchova ke zdravému životnímu stylu ? OTÁZKA ……………..JAK ??????? OBECNĚ : Zvažovat o svobodě, odpovědnosti, hodnotách Projekt ZDRAVÁ ŠKOLA ve výukových učebních plánech  snad nejvýrazněji reaguje na posilování zdraví a zdravého vývoje, neboť kromě předpokládaného průřezu všemi předměty, jako jediný výukový program vyčleňuje jako samostatný program do obsahu soustavy předmětů.