Předmět: SZ2MP_ DTMK Média a komunikace Témata: 1. Úvod do problematiky, vzdělávání v informační společnosti. 2. Pedagogická komunikce a média 3. Didaktická technika ve výuce- složka materiální a metodická. 4. Pedagogické a psychologické aspekty statického didaktického zobrazení. 5. Pedagogické a psychologické aspekty audiotechniky. 6. Prostředky vizuální paměti 7. Pedagogické a psychologické aspekty videotechniky. Video- data projekce. 8. Pedagogické a psychologické aspekty multimédií výchovně- vzdělávacího charakteru. 9. Zásady dobré prezentace, prezentační techniky. 10. Samostatná práce na projektu. Vstupní znalosti: · Práce v OS Windows, MS Word, Excel, Power Point, Internet. · Základní přehled v problematice obecné didaktiky (výukové metody,výukové cíle, využití počítače ve výuce, pedagogická komunikace apod.) Způsob zakončení: zápočet Požadavky k započtu: * (Účast 75%) * Výukový projekt-vypracování prezentace v Power Pointu dle pokynů vyučujícího na libovolné téma, použitelné ve výuce vašeho předmětu. * Znalosti k problematice v rozsahu prezentace k přednáškám. Vyučující: Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. odborný asistent na katedře didaktických technologií kontakt: ppecina@ped.muni.cz Literatura: KONUPČÍK, P. Didaktické technologie pro pedagogické pracovníky. Brno:2002. KOLEKTIV AUTORŮ. S počítačem do Evropy. Brno: Computer Press. 2004. ISBN 80-251-0227-0. KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu, 2007. ISBN 978-80-87029-12-1. PRŮCHA, J. Moderní vzdělávací technologie. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského, 2003. ISBN 80-86723-01-1. STOJAN, M. Učebna v řízení výchovně vzdělávacího procesu. Brno:UJEP, 1986. HOLSINGER, E. Jak pracují multimédia. Překlad V. Nechuta.Brno:UNIS, 1995. ISBN 1-56276-208-7.