Oválný popisek: Lázeňství, rekreace, rybníky, minerální vody Cíle Vzdělávací Žák vyjmenuje zdroje vody na Zemi Popíše a vyjmenuje využívání vody člověkem Vysvětlí význam vody v přírodě Popíše vlastnosti skupenství vody, jejich význam v přírodě, koloběh vody Dokáže si vybrat vodu vhodnou k pití, vysvětlí proč je vhodná k pití, zhodnotí klady a zápory pití „vodovody“ a „petvody“ (Pavlína, Lenka) Uvede příklady r. a ž. v různých ekosystémech, srovná fyziologické i ekologické rozdíly a přizpůsobení (Radana, Miroslava) Vysvětlí následky úbytku vody Vysvětlí důsledky znečištění vody a jeho následky, způsoby a význam čištění vody (Tomáš + ) Zná úsporná opatření a ví jak předcházet znečištění (Pavlína, Lenka) Výchovné Žák preferuje užívání EŠV a dokáže vysvětlit důvod (všichni) Šetří vodou a jedná hospodárně (všichni) Má pozitivní vztah a pečuje o organismy ve vodě a v okolí vody (všichni) Chrání vodní zdroje a ví proč (všichni)