Doporučená studijní literatura Základní literatura: Beránková, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. Cenek, S. Úvod do teorie literární výchovy. Praha: SPN, 1979. Fišer, Z. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: MU, 1997. Haman, A. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Jinočany: H&H, 1999. Chaloupka, O. Rozvoj dětského čtenářství. Praha: Albatros, 1982. Jurčo, J.; Obert, V. Didaktika literatúry. Bratislava: SPN, 1984. Kalhous, Z.; Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Kožmín, Z. Interpretace básní. Brno: MU, 1997. Kožmín, Z. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995. Lederbuchová, L. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole I. Plzeň: PdF ZČU, 1995. Lederbuchová, L. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole II. Plzeň: PdF ZČU, 1997. Lederbuchová, L. Dítě a kniha. O čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. Obert. V. Kapitoly z didaktiky literatúry. Nitra: PdF v Nitre, 1992. Obert, V. Komunikatívnosť v čitateľskej recepcii a interpretácii. Nitra: Univerzita KF v Nitre, 1998. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999. Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura Strom, 1997. Školské dokumenty: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. Vzdělávací program Základní škola. Praha: Fortuna, 1996. Vzdělávací program Občanská škola. Praha: Portál, 1996. Učebnice: Čítanky, učebnice a doplňkové didaktické texty (pracovní sešity, metodické příručky) zejména těchto nakladatelství: Alter, Dialog, Fraus, Fortuna, Fragment, Prodos, Scientia, SPN a.s. Články s literárněvýchovnou problematikou v časopise Český jazyk a literatura, popř. Komenský a na stránkách: http://svp.muni.cz; http://www.rvp.cz Rozšiřující a doplňková literatura: Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2000. Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993. Čáp, J.; Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. Fisher, R. Učíme děti myslet a jednat. Praha: Portál, 1997. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. Gavora, P. Žiak a text. Bratislava: SPN, 1991. Hališka, J., Mareš, J. Jak žáky hodnotit. Brno: Moravské gymnázium, 1997. Hališka, J. Jak testy sestavit a pracovat s nimi. Brno: Středisko služeb školám, 1999. Hník, O. Hravá interpretace v hodinách četní a literární výchovy. Jinočany: H&H, 2007. Houška, T. Škola je hra! Praha: Tomáš Houška, 1993. (nebo Škola pro třetí tisíciletí) Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. Kovaliková, S.; Olsenová, K. Integrovaná tematická výuka. Model. Kroměříž: Spirála, 1995. Lokšová, I., Lokša, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. Lokšová, I., Lokša, J. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno: PdF MU, 1990. Maňák, J. Alternativní metody a postupy. Brno: MU, 1997. Maňák, J. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: MU, 1998. Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. Popovič, A. a kol. Interpretácia umeleckého textu. Bratislava: SPN, 1981. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Průcha, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. Wenke, H., Röhner, R. Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno: Paido, 2000.