Vypracovala: Lenka Hradilová Záznam z náslechu ve vyučovací hodině studenta - učitele: Tento formulář se NEPOUŽÍVÁ v náslechové hodině u cvičného učitele Jméno hospitujícího učitele: Jméno studenta – učitele: Předmět: Ročník (třída): Počet žáků: Téma: Datum hospitace: …………………………………………………………………………………………… Hodnocení studenta - učitele: oblast č. 1 - 11 - Hodnocení studentů – učitelů je rozděleno do 11 oblastí dle didaktických parametrů. - Body na začátku řádku uvádí roviny oblasti hodnocení. Oblast hodnocení č. 1 Pohyb: * převážně se pohybuje mezi žáky – pohybuje se před tabulí – stojí na místě – sedí za stolkem * chůze přiměřená – příliš rychlá * po třídě se pohybuje promyšleně – bezmyšlenkovitě – zmateně Oblast hodnocení č. 2 Hlas: * mluví přiměřeně - příliš hlasitě – příliš tiše * výrazně – nevýrazně * srozumitelně – nesrozumitelně * přiměřeně - pomalu – rychle Oblast hodnocení č. 3 Řeč: * spisovná – hovorová * plynulá – zadrhávající * promyšlená s logickou stavbou – nepromyšlená Oblast hodnocení č. 4 Grafický projev: * písmo normalizované a úhledné – nenormalizované – neúhledné * dbá na úpravu textu – nedbalá úprava * náčrty na tabuli úhledné – nepřehledné – žádné Oblast hodnocení č. 5 Užití pomůcek: * používá promyšleně – nepromyšleně – nepoužívá * použitím pomůcek aktivizuje žáky – neaktivizuje * využívá pomůcek vytvořených dětmi ANO x NE Oblast hodnocení č. 6 Komunikace se žáky: * v průběhu hodiny komunikuje se všemi žáky – komunikuje jen s některými - nekomunikuje * udržuje kontakt se všemi žáky – jen s některými Oblast hodnocení č. 7 Aktivita žáků: * aktivní je většina žáků – jen někteří – žáci jsou převážně pasivní * učitel v průběhu výuky podporuje aktivitu žáků – nepodporuje pozorované projevy aktivity: Oblast hodnocení č. 8 Pracovní atmosféra: * příjemná - nadměrný hluk – napětí - chaos – strach Oblast hodnocení č. 9 Pracovní aktivity: * žáci pracují převážně: hromadně – ve skupinách – dvojicích – samostatně Metody práce, které byly v hodině použity: Oblast hodnocení č. 10 Kontrola a hodnocení: * v průběhu hodiny pravidelné – náhodné – žádné * povzbuzující – nepodněcující – stresující * objektivní – neobjektivní Oblast hodnocení č. 11 Závěr hodiny: * učitel zhodnotil průběh hodiny – splnění cíle hodiny – práci a aktivitu třídy – práci a aktivitu jednotlivých žáků * hodnocení provedl za pomoci žáků - sám - neprovedl vůbec * smysluplný závěr hodiny – hodinu ukončilo zvonění – učitel nestihl závěrečnou činnost * domácí úkol zadán promyšleně – zadáno cvičení které se nestihlo v hodině – nebyl zadá Další poznámky cvičného učitele: