P O Ž A D A V K Y K E Z K O U Š C E KOMBINOVANÉ STUDIUM – UČITELSTVÍ ODBORNÉHO VÝCVIKU A PRAXE 2. ročník/ 4. semestr D I. --------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------- body Požadavky: 1./ aktivita ve výuce 0 ÷ 15 2./ didaktický test 0 ÷ 20 3./ semestrální práce 0 ÷ 15 4./ ústní zkouška 0 ÷ 30 Dosažené body Hodnocení Hodnocení: 0 ÷ 30 F 31 ÷ 40 E 41 ÷ 50 D 51 ÷ 60 C 61 ÷ 70 B 71 ÷ 80 A Otázky ke zkoušce z DIDAKTIKY I 1. Předmět didaktiky OVP 2. Postavení a úloha učitele OVP 3. Význam didaktiky pro práci učitele OVP 4. Ze kterých vědních disciplín didaktika OVP čerpá? 5. Průběh a fáze učení pracovním činnostem 6. Stanovení výchovně vzdělávacích cílů OVP 7. Systémy OVP 8. Pedagogické dokumenty vzdělávacích cílů v OVP 9. Obsah OVP 10. Pedagogické dokumenty a jejich obsah 11. Diferenciace učiva a jejich funkce 12. Složky učiva a jejich funkce 13. Vyučovací prostředky v OVP 14. Organizace OVP 15. Učební den 16. Metody PV a jejich využití 17. Instruktáž – její obsah, cíl a použití 18. Užití demonstrace a předvádění v OVP 19. Práce s technikou dokumentací v OVP 20. Metody simulační, inscenační a problémové SEMESTRÁLNÍ PRÁCE D1. Téma: Osvojování pracovních dovedností 1. Úvod – vymezí pojmu 2. Průběh a fáze učení – grafické zobrazení křivky učení 3. Didaktické zásady 4. Pedagogické principy Poznámka: Jednotlivé části SPD 1. zpracujete tak, že každá z nich bude mít část obecnou a část praktickou zaměřenou k určitému oboru s využitím vlastních zkušeností při výuce žáků. Doporučená literatura: M. Čadílek: Didaktika praktického vyučování str. 18 – 24 Vypracoval: Ing. Josef Štulpa