Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel. 549497232 stava@ped.muni.cz učitelství odborného výcviku a praxe (učitelství praktického vzdělávání) Požadavky • Seminární práce: • Řízení výchovných a vzdělávacích institucí - seminární práce • Zpracování programu pro vzdělávání (švp, předmět-vzdělávací obor) • Současné problémy získávání a přípravy řemeslných profesí a návrhy • Metodika monitorování potřeb a dalšího vzdělávání řemeslných profesí a možnost regulace Tematické okruhy: • 1. Kurikulum - pojetí, proměny a trendy. • 2. Obsah vzdělávání - učební plány, učební osnovy, standardy. • 3. Informační systém pedagogické soustavy v ČR. • 4. Pedagogická administrativa, pedagogická dokumentace. Tematické okruhy: • 5. Metody evaluace výchovných a vzdělávacích zařízení (vnější, vnitřní, možnosti). • 6. Klima školy. • 7. Vzdělávací politika ČR. • 8. Dozory nad žáky. • 9. Základní právní normy řízení výchovy a vzdělávání v ČR. Tematické okruhy: • 10. Školský zákon č. 561/2004 Sb. • 11. Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. • 12. Rámcový vzdělávací program. • 13. Image školy. • 14. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Tematické okruhy: • 15. Státní správa v řízení školství ČR. • 16. Samospráva v řízení školství ČR. • 17. Česká školní inspekce. • 18. Výchovně vzdělávací soustava v ČR. Tematické okruhy: • 19. Dětská práva v ČR. • 20. Prevence sociálně patologických jevů. Tematické okruhy: • 21. Školská zařízení a školské služby • 22. Organizace školního roku. Studijní prameny: • Světlík, J. Marketing školy.Zlín, Ekka 1994. • www.msmt.cz • www.mvcr.cz • Školské zákony, vyhlášky Věstníky MŠMT nebo Sbírka zákonů