Ovlivňování chování behaviorální management v podmínkách třídy l lMonitorování lAnalýza lRozhodnutí l Poznání (analýza) a hodnocení chování – diagnostika lCíl lvytvoření strategií péče a podpory (intervence) lZahrnuje ·Osobnostní faktory mající souvislosti se vznikem PCH ·Vývojové faktory ·Sociální faktory l l l lPozorování lKde lJak lCo Metody analýzy a hodnocení chování lInterview l lZískání informace o cíli lpozorování (problému) l lVede se s klientem l Pozorování Kde · ·v přirozeném sociálním prostředí jedince l lv přirozených sociálních situacích Pozorování Jak l ·běžné aktivity - předejít orientaci na problém ·kontrolní pozorování - potvrzení závěrů, hledání souvislostí, trvání ·cíl -propojit diagnostiku s intervencí, lstanovit, co podporuje a co ohrožuje chování l Pozorování Co l l chování, které má být odstraněno - problémového chování l jeho frekvenci l jeho formu a způsoby negativních projevů v chování l trvání, intenzitu atd. l chování, které má být posíleno a upevněno · · · · l Postupné kroky poznávání a hodnocení chování l lPopis chování lPozorování a měření chování lVytvoření priorit lVyhodnocení vlivu prostředí na chování 1. Popis chování l lProbíhá v etapě rozhodování o potřebě intervenčních opatření. lCílem je zhodnotit, zda je chování skutečně problémové, poruchové a jaký má charakter. – 2. Měření chování l lJde již o preciznější identifikaci problémového chování. lZjišťuje se: stupeň poruchy, frekvence nežádoucích projevů chování (NPCH), dynamika NPCH, upřednostňované způsoby chování popř. NPCH, situace, které předchází NPCH atd 3. Vytvoření priorit pro podrobnější analýzu chování · ·Máme již podrobně popsané problémy v chování. ·Vybereme jeden z nich. Takové chování, které má nejlepší předpoklad nápravy. Učitel i žák potřebuje vidět vývoj. ·Se starším žákem výběr prodiskutujeme, posílíme tím jeho důvěru k učiteli a naopak. l 4.Prostředí žáka a jeho chování lSledujeme a hodnotím souvislosti v prostředí žáka, které vyvolávají a ovlivňují jeho negativní projevy v chování. ·Zajímá nás materiální i sociální prostředí. ·Zvažujeme možnosti okamžitých i budoucích změn. Vyhodnotíme, které změny můžeme udělat sami, které změny závisí na spolupráci s vedením školy, učiteli, žáky, rodiči atd. l