‹#› 1 Poradenský rozhovor Faktory účinnosti ‹#› 2 Faktor komunikace nVyjednávání při konfliktech – problémech –Společné vzájemné přibližování klienta a terapeuta –Společné přibližování k řešení problému –Otevřená situace –Poradce •vyjadřuje předběžné pochopení problému •nesmí se pokládat za všeznalého, bezchybného – ‹#› 3 Znaky poradenského rozhovoru nRámcové podmínky – čas, místo, zasedací pořádek nSvoboda klienta – vyjádření se k problému nAsymetrie dialogu – usměrňování témat poradcem, opakování nPředcházení identifikaci s problémem nPoskytuje informace o souvislostech nTabu – problémy poradce n n n ‹#› 4 Faktory účinnosti PR nEmocionální prožívání n nKognitivní zvládnutí n nRegulace chování n ‹#› 5 Emocionální prožívání nVerbalizace emocionálních zážitků –Opis citů, tělesné vjemy nHodnotící úsudky nVýpovědi o náladách nVolný popis potlačovaných citů, nálad připravuje klienta na nový způsob nahlížení problému ‹#› 6 Kognitivní zvládnutí nNové sebe vnímání nZměněné sebe chápání nNový vzorec myšlení nNové vnímání zvládnutí problému nInterpretace nObjasňování, vysvětlování nDiagnostické pokyny n n ‹#› 7 Průběh kognitivního zvládnutí nReverbalizování – opis sdělení n nHledání, snaha o poznání, přemýšlení n nStrukturování, poukazování na souvislosti n nInterpretování, usuzování o pozadí, koncepty ‹#› 8 Regulace chování nPředávání pokynů klientovi nNavádění k určitým způsobům chování n nProstředky – hraní rolí n - fantazijní dialogy n