DIAGNOSTIKA SPU, DIAGNOSTICKÉ METODY: Uskutečňuje se v Pedagogicko-psychologické poradně (PPP). Úvodní vyšetření: rozhovor s rodiči, rozhovor s učitelem, popřípadě školní dotazník, rozhovor s dítětem ð osobní anamnéza, rodinná anamnéza, anamnéza prostředí. Diagnostické prostředky: speciální zkoušky vypovídající o intelektové úrovni dítěte a výkonech v jednotlivých oblastech. Diagnostická kritéria. Na stanovení diagnózy se podílí: × speciální pedagog, × psycholog, × další specialisté. Jednotlivé diagnostické zkoušky: × Vyšetření výkonu čtení. × Úroveň písemného projevu. × Úroveň matematických schopností. × Poruchy sluchového vnímání. × Poruchy zrakového vnímání. × Vyšetření laterality. × Poruchy vnímání prostorové orientace. × Vyšetření představy prostoru. × Vnímání časové posloupnosti. Diagnostika SPU se nejčastěji provádí v 1. nebo 2. třídě. Komplexní diagnostika je provedena týmem odborníků, je také základem pro včasné odhalení obtíží a správnou a včasnou reedukaci. Diagnostické metody: METODY OBECNÉ: rodinná anamnéza (RA), osobní anamnéza (OA), anamnéza prostředí (sociální, školní, pracovní), katamnéza. METODY SPECIÁLNÍ: pozorování, explorační metody (dotazník, rozhovor), diagnostické zkoušení (ústní, písemné, praktické), testové metody, případové studie (kazuistika), rozbor výsledků činnosti (písemné práce, výtvarné činnosti, zájmové činnosti), přístrojové metody (audiometr, tapping, mezaikový tachistoskop, PC). PŘÍMÉ ZDROJE: analýza školních výkonů dítěte ve čtení, psaní, počítání, inteligenční testy, speciální zkoušky hodnotící dítě v jednotlivých percepčních oblastech. NEPŘÍMÉ ZDROJE: rozhovor s rodiči, rozhovor s učitelem, rozhovor s dítětem, osobní anamnéza, rodinná anamnéza, anamnéza prostředí.