1. Opravte chyby. Nejraději jezdím o prázdninách k dědečkovi na Jižní Moravu na Slovácko. „Kdyby jste tak kluci viděli, vyprávěl Honza, jak Hašek chytal!“ Můj kamarád je hrozný lazar, neustále si na něco stěžuje. Všechny nabité vědomosti se snažil u skoušky z morfologie, neboli tvarosloví zúročit. Na vyvyklané lavičce se vyhřívala kočka a koťata. Na sousedovy psy děti brzy přivykly a sami je pak nejen krmily, ale vydávali se s nimi na daleké výpravy do strmých kopců Českomoravské vysočiny. Soukromě mě přiznal, že tomu dobře nerozumněl. Mladá žena, která čekala na zastávce U Lišky, četla noviny. Moje maminka vynikala v ručních pracech, šila, pletla i vyšívala. Prodavačka mi podala balící papír se slovy: „zabalit si to můžete sama!“ 2. Proveďte stylistickou úpravu vypravování a napište žákovi doporučení, v čem se má zlepšit. Ve čtvrtek nám paní učitelka oznámila, že půjdeme do zahradnictví na krásnou výstavu. V první místnosti nás překvapilo krásné ovoce. Viděli jsme krásná jablka a hrušky. Pak jsme šli do druhé místnosti. Tam byla krásná zelenina. Mrkev, salát, zelí a kedlubny. Pak nás přilákala vůně květin. Obdivovali jsme krásné orchideje, mečíky a muškáty. Doporučení: