MASARYKOVA UNIVERZITA Pedagogická fakulta Pěstitelství s didaktikou Bi2MP_PESD2 Seminární práce k tématu: „Den Země na Kejbalech 2012“ NÁZEV (doplňte)_____________________________________________ Základní škola: __________________________________ Zaměření školy: __________________________________ Věk (ročník-třída): _________________ Pozn. Zeleně psaný text vymažte!! IV. ročník, skupina ____, Učitelství pro přírodopis Jan Novák (UČO 11111) Marie Vomáčková (UČO 11111) ……….. V Brně (DATUM) akademický rok 2011/2012 Modelová příprava pro výuku tématu „Den Země na Kejbalech 2012“ pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce Tento oddíl plní dokumentaristé. Rozsahem může zabrat celou stranu i více. Název ITV: ____________________________________________________ IV. roč. - prezenční forma studia, skupina: _____ Základní škola: _______________________________________________ Věk - Třída: _____________ Místo realizace: (třída, učebna v přírodě, šatna…) Časová dotace: (45 min., 90 min, …) Doporučená velikost skupin: RVP ZV – využití: (Najděte v Rámcovém vzdělávacím programu oblast a předmět, ev. průřezové téma) 1. Vzdělávací oblast (vzdělávací obor) – 2. Tématické okruhy – 3. Průřezová témata – 4. Integrace mezi dalšími vzdělávacími obory – předměty: Kompetence: VVC: (výchovně vzdělávací cíle v podobě vědomostí, dovedností a postojů žáků – měly by se týkat přímo vaší výuky, co budou žáci po vaší výuce znát, vědět, umět, popsat, vysvětlit, posoudit, … a být kontrolovatelné) Pojmy opěrné: (které žák již zná a na kterých může učitel stavět další výuku) Pojmy nové: (které jsou náplní probíraného tématu) Dovednosti: (které si žák během výuky osvojí nebo procvičí) Stručná charakteristika školy: (informace o škole – velikost školy, počet žáků, zvláštnosti školy, …) 1. Podrobný scénář výuky: (Podrobně metodicky rozepište jednotlivé aktivity, nezapomínejte na otázky pro rozhovory, postupy, …) Úvod: Tento oddíl plní dokumentaristé na základě podkladů od specialistů pro úvod a závěr. Hlavní část: Tento oddíl plní dokumentaristé na základě podkladů od specialistů za stanoviště. Stanoviště … Stanoviště … Stanoviště … Závěr: Tento oddíl plní dokumentaristé na základě podkladů od specialistů pro úvod a závěr. 2. Stručná osnova výuky: Etapy Podrobný popis aktivit (činností) Metoda Forma Organizace výuky Didaktické Prostředky a poznámky Čas Úvod Tento oddíl plní dokumentaristé na základě podkladů od specialistů pro úvod a závěr. Hlavní část: Tento oddíl plní dokumentaristé na základě podkladů od specialistů za vědní obory. Stanoviště … Stanoviště … Stanoviště … Závěr Tento oddíl plní dokumentaristé na základě podkladů od specialistů pro úvod a závěr. Poznámky: * Do hlavní části můžete zařadit práci na jednotlivých stanovištích z pohledu jednotlivých oborů nebo zvolit zaměření stanovišť dle vlastního rozhodnutí. * Výuka nemusí nutně probíhat pouze ve třídě. Můžete zařadit pozorování, práci na školním pozemku, výuku ve specializované učebně – jak vám podmínky Kejbal a jejího okolí dovolí. * Do tabulky doplňujte stručně charakteristiky jednotlivých aktivit. Konkrétní rozhovory (otázky + předpokládané odpovědi), metodické postupy k pokusům a pozorováním, pracovní listy, výukové a motivační texty, … vložte do příloh. 3. Závěrečná zpráva: Tento oddíl plní inspektoři . Rozsahem může zabrat celou stranu i více. (Hodnotící zpráva může rozsahem zabrat celou stranu i více, bude vypracována na základě klíčových slov, které inspektoři získají při analýze výuky.) 4. Literatura: Tento oddíl plní dokumentaristé na základě podkladů od ostatních studentů. Použité knihy, učebnice, encyklopedie, RVP ZV …, včetně konkrétních stran a ISBN dle normy EU. 5. Přílohy: Tento oddíl plní dokumentaristé na základě podkladů od ostatních studentů. - Metodické postupy k jednotlivým aktivitám (pozorováním, pokusům, did. hrám, …), rozhovory, motivační texty, výukové texty, nákresy, obrázky, schémata … - Pracovní listy - včetně autorského řešení - zápis, reálie (teorie k tématu) - práce žáků - fotodokumentace-videozáznam-CD Pokud máte všechny oddíly seminární práce vyplněné, vložte práci do Odevzdávárny předmětu na ISu a pošlete informaci Dr. Jedličkové. Po opravě a schválení práci také vytiskněte a vypalte na CD, včetně Power-pointové prezentace z konference. Práci odevzdejte Dr. Jedličkové.