MASARYKOVA UNIVERZITA Pedagogická fakulta Pěstitelství s didaktikou Bi2MP_PESD2 Seminární práce k tématu: „Den Země na Kejbalech 2012“ Úvod, závěr - podklad pro dokumentaristu NÁZEV (doplňte)_____________________________________________ Základní škola: __________________________________ Zaměření školy: __________________________________ Věk (ročník-třída): _________________ Pozn. Zeleně psaný text vymažte!! IV. ročník, skupina ____, Učitelství pro přírodopis Jan Novák (UČO 11111) Marie Vomáčková (UČO 11111) ……….. V Brně (DATUM) akademický rok 2011/2012 Modelová příprava pro výuku tématu „Den Země na Kejbalech 2012“ pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce Tento oddíl plní metodici, je možná kopie bez chyb z podzimního semestru Název ITV: ____________________________________________________ IV. roč. - prezenční forma studia, skupina: _____ Základní škola: _______________________________________________ Věk - Třída: _____________ Místo realizace: (třída, učebna v přírodě, šatna…) Časová dotace: (45 min., 90 min, …) Doporučená velikost skupin: RVP ZV – využití: (Najděte v Rámcovém vzdělávacím programu oblast a předmět, ev. průřezové téma) 1. Vzdělávací oblast (vzdělávací obor) – 2. Tématické okruhy – 3. Průřezová témata – 4. Integrace mezi dalšími vzdělávacími obory – předměty: Kompetence: VVC: (výchovně vzdělávací cíle v podobě vědomostí, dovedností a postojů žáků – měly by se týkat přímo vaší výuky, co budou žáci po vaší výuce znát, vědět, umět, popsat, vysvětlit, posoudit, … a být kontrolovatelné) Pojmy opěrné: (které žák již zná a na kterých může učitel stavět další výuku) Pojmy nové: (které jsou náplní probíraného tématu) Dovednosti: (které si žák během výuky osvojí nebo procvičí) 1. Podrobný scénář výuky: (Podrobně metodicky rozepište jednotlivé aktivity, nezapomínejte na otázky pro rozhovory, postupy, …) Úvod: Závěr: 2. Stručná osnova výuky: podklad pro dokumentaristu Etapy Podrobný popis aktivit (činností) Metoda Forma Organizace výuky Didaktické Prostředky a poznámky Čas Úvod Organizace Motivace Seznámení s cílem hodiny Vytvoření skupin Kontrola žákovské přípravy frontální Individuali-zovaná frontální frontální ve skupinách skupinová Závěr Zopakování Prezentace výsledků Hodnocení výuky Závěr Organizace odchodu Poznámky: * Do tabulky doplňujte stručně charakteristiky jednotlivých aktivit. Konkrétní rozhovory (otázky + předpokládané odpovědi), metodické postupy k pokusům a pozorováním, pracovní listy, výukové a motivační texty, … vložte do příloh. 4. Literatura: podklad pro dokumentaristu Použité knihy, učebnice, encyklopedie, RVP ZV …, včetně konkrétních stran a ISBN dle normy EU. 5. Přílohy: podklad pro dokumentaristu - Metodické postupy k jednotlivým aktivitám (pozorováním, pokusům, did. hrám, …), rozhovory, motivační texty, výukové texty, nákresy, obrázky, schémata … - Pracovní listy - včetně autorského řešení - zápis, reálie (teorie k tématu) - práce žáků - fotodokumentace-videozáznam-CD