Faktory účinnosti 1 ÒVyjednávání při konfliktech – problémech ÉSpolečné vzájemné přibližování klienta a terapeuta ÉSpolečné přibližování k řešení problému ÉOtevřená situace ÉPoradce Ðvyjadřuje předběžné pochopení problému Ðnesmí se pokládat za všeznalého, bezchybného É 2 ÒKruhové - co děláš, když… ÒBudoucnost - jak to bude vypadat, až… ÒHypotetické - co by se stalo, kdyby… ÒZázrak – kdyby symptom náhle zmizel… ÒŠkálovací – 1 až… 3 ÒRámcové podmínky – čas, místo, zasedací pořádek ÒSvoboda klienta – vyjádření se k problému ÒAsymetrie dialogu – usměrňování témat poradcem, opakování ÒPředcházení identifikaci s problémem ÒPoskytuje informace o souvislostech ÒTabu – problémy poradce Ò Ò Ò 4 Ò Ò Ò 5 6 8 9 Ò Ò 10 ÒPoradce Ònesmí podlehnout úmyslu přesvědčit příjemce o svém vlastním řešení, Òmusí mu nechat svobodu pro vyhledávání a rozhodování o vlastní cestě.