Co děti dělají ve vztahu k jiným dětem V následujících situacích Jaké chování dítěte považujete za nežádoucí? 1. Spolupracující chování s vrstevníky nebo podobná situace. A. Vyžaduje svůj způsob hraní hry. B. Podřizuje se pokynům druhých, kteří prosazují svůj způsob hry. C. Dává materiální věci vrstevníkům, kdykoli je o to požádán. D. Jiná reakce. 2. Společenský přístup k vrstevníkům nebo podobná situace. A.Sebevědomý a relaxovaný při kontaktu s dětmi, které nezná. B. Vyhýbá se sociálnímu kontaktu s vrstevníky, i když je mu poskytnuta příležitost. C. Přistupuje k vrstevníkům společensky ale je nezkušený ve vedení případné konverzace. D. Jiná reakce. 3. Vyjádření názoru o ostatních dětech. A. Vyjadřuje obavy z toho, co si o něm/ní myslí ostatní. B. Vyjadřuje přesvědčení, že je nadřazen svým vrstevníkům. C. Jiná reakce. 4. Přátelství s vrstevníky, které dítě zná nebo podobná situace. A. Často se účastní soutěživých her (karty, biliár,atd.) s přáteli. B. Pomáhá přátelům s jejich úkoly a povinnostmi. C. Nepřátelské nebo verbálně agresivní chování vůči vrstevníkům, kteří se snaží skamarádit s jeho vlastními kamarády. D. Jiná reakce. 5. Zralost reakce na ostatní děti A. Časté případy hádek nebo prudkých výbuchů hněvu s vrstevníky. B. Dělá nevraživé poznámky o vrstevnících. C. Častá frekvence volání vrstevníků jménem. D. Jiná reakce. 6. Vůdcovství A. Dává vrstevníkům časté rozkazy. B. Jiná reakce. 7. Podřízení se normám vrstevnické skupiny A. Ignoruje pravidla stanovená vrstevníky doslovně nebo nepřímo. B. Zúčastňuje se skupinových aktivit, ale rychle toho zanechává. C. Častá frekvence imitace vrstevnického chování. D. Jiná reakce. 8. Vyzývání ostatních A. Častá frekvence verbálně provokativního chování k vrstevníkům. B. Častá frekvence fyzické provokace vrstevníků. C. Častá frekvence ničení majetku vrstevníků. D. Jiná reakce. 9. Pomoc vrstevníkům A. Uklidňuje kamarády, kteří jsou v úzkých. B. Ignoruje snahy vrstevníků, kteří hledají jeho podporu a útěchu. C. Jiná reakce. 10. Agresivita vůči vrstevníkům A. Používá racionální argumenty, aby přesvědčil vrstevníky. B. Užívá fyzického vyhrožování, aby ostatní k něčemu donutil. C. Jiná reakce.