Řešení: (dokončení ze semináře z minulého týdne) 7. LÉKAŘ Slovotvorný rozbor: Základové slovo: léčit Odvozovací základ: léč- Slovotvorný základ: lék- (dochází k hláskové alternaci č-k) Slovotvorný formant: -ař Slovotvorná kategorie mutační; slovotvorný typ – názvy činitelské. 9. sympozium – z řečtiny (řešení naleznete ve Slovníku spisovné češtiny pro školu a veřejnost) 10. Z pedagogické praxe jsme se vrátili nabiti (naplněni) vědomostmi. Většinu svého majetku nabyla (získala) dědictvím. 11. a) nominativ jmenovací: hotel Praha, kino Lucerna, … b) dativ etický: A už nám běží poslední třetina zápasu. To vám byla nádhera! c) prézens historický: …Přešla jsem na druhou stranu vozovky a najednou slyším… d) kondicionál zdvořilostí: Pane vrchní, byl byste tak laskav a přinesl mi…. 12. Zahraničněpolitické komentáře nemají v jejich televizi dostatečně vysokou úroveň. Za hlavní mezník 20. století nebývá pokládán rok 1917, rok říjnové revoluce v Rusku, nýbrž rok 1914, vypuknutí první světové války. Na Nový rok se shromáždily v Římě tisíce věřících, aby vyslechli projev Svatého otce – papeže Jana Pavla Druhého. „Mír je neustále zraňován nespravedlivým rozdílem mezi Severem a Jihem a útrapami hluboké ekonomické krize, kterou byly postihovány především nejslabší sociální vrstvy obyvatelstva,“ prohlásil nejvyšší představitel katolíků. Na katedře (i Katedře) českého jazyka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity se řeší řada vědeckovýzkumných úkolů.