Definice poruchy chování Sdružení pro Národní duševní zdraví a speciální vzdělávání 1992 Pojem porucha emocí nebo chování je výrazem pro postižení, n nkdy se chování a emocionální reakce žáka n •liší od odpovídajících věkových, kulturních nebo etnických norem •mají nepříznivý vliv na školní výkon včetně jeho akademických, sociálních, předprofesních a osobnostních dovedností Současně je toto postižení: •něco víc než přechodná víceméně předvídatelná reakce na stresující události z jeho prostředí; •vyskytuje se současně nejméně ve dvou různých prostředích, z nichž alespoň jedno souvisí se školou; •přetrvává i přes individuální intervenci v rámci vzdělávacího programu •může koexistovat i s jiným postižením Zahrnuje: •děti a mladistvé se schizofrenií, emocionálními poruchami, úzkostnými poruchami •jinými trvalými poruchami chování a jeho ovládání, • •jestliže mají celkový nebo částečný nepříznivý vliv na školní výkon –(Forness, Knitzer, 1992, in:Kauffman, 1997) n