Spolupráce s rodiči Klíčová osoba pro efektivitu poradenství a intervence Otázky pro poradce:  Co potřebují rodiče dětí s PCH zažít?  Co potřebují vědět?  Jakou mají zkušenost  z dětství?  z rodičovství?  Co je může v jejich roli rodiče posílit? Jak získat rodiče  zlomit nedůvěru  dát rodičům zřetelně najevo zájem o jejich dítě  zkoušíme opakovaně  hledáme dohodu společných strategií  směřujeme k přesvědčení rodičů o významu a smysluplnosti našich postupů  nevyhánět rodiče do nepřátelských pozic Co musíme rodiče učit?  jak zacházet se změnami chování jejich dětí  jak omezit osobní zaujetí  pak je možné vést jejich výchovné postupy  jak zajistit bezpečnost dítěte a jak pěstovat pocit vlastního bezpečí  pozitivní zážitky dítěte  učit je, jak je využít Zásady práce s rodiči?  Vytrvalost  dát rodičům časový prostor pro akceptování problémů dítěte  Stálost  opakovaně podaná ruka  Spravedlnost  Návaznost  Prostor pro zažívání radosti z úspěchu dítěte Rámec práce s rodiči Cíl  zjistit mínění rodičů  angažovat je pro změnu  Posílit rodičovskou odpovědnost  Posílit rodičovskou kompetenci  Téma – pokrok žáků  Otevřená nabídka