Pomůcky (oblasti): 1. tvorba procesuálních schémat k jednoduchým praktickým činnostem (pro děti, u kterých se obtížně rozvíjí ZJ a reagují spíše na obrázky, nebo mají přidruženy PAS různých forem) - zda půjde o fotky, barevné obrázky, nebo jednoduché černobílé by nemělo být až tak rozhodující. - činnosti např. hygiena před jídlem, použití toalety, oblékání, obouvání bot, pravidla stolování - přinést jídlo, jíst, uklidit po sobě, příprava čaje apod. - ideální vždy ve spojení se znakem 2. nácvik a procvičování globálního čtení u dětí se sluchovým postižením - různé formy her na procvičování a opakování (základní slovní zásoba – jídlo – ovoce, zelenina, atd., oblečení, denní režim, zvířata, dopravní prostředky, rodina, mateřská škola, atd.) – př. kostka různých velikostí – 6 stran – 6 slov, atd. náměty viz výuka a individuální konzultace 3. rozvoj oromotoriky 4. nácvik správného dýchání a fonace 5. vyvození hlasu – vědomé používání hlasu, hlasová hygiena 6. rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky 7. rozvoj slovní zásoby 8. vyvozování hlásek a nácvik správné artikulace (karty se slovy vztahující se vždy k dané hlásce) 9. sluchová výchova – reakce na zvuk, identifikace a diferenciace zvuků, fonematický sluch, diskriminace vět 10. rozvoj zrakového vnímání a nácvik odezírání