PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013 õSamostatná práce žáků õDiferencované vyučování õSkupinová výuka õProjektová výuka õTýmové vyučování õVýuka dramatem õMetody kritického myšlení õnajdi metodu a načrtni tak, aby ji kolegové poznali õsamostatnost napodobující ôopis textů ôpřekreslování nákresů õreprodukující ônapodobování druhé osoby dle vzoru ôvliv osobnostní přístup ôreprodukce prostudovaného textu õprodukující ôtvorba nového produktu vycházející z vnitřních zdrojů ôřešení problémové úlohy, zhotovení výrobku õpřetvářející ôpřiblížení tvůrčímu procesu, vznik nového ôřešení problémového příkladu bez předchozí zkušenosti õvýhody ôindividuální zapojení ôrealizace myšlenek, plánů ôvýuka k plánování ôprostor pro názory, postoje ôvýuka k zodpovědnosti ôvlastní tempo práce ôvnitřní diferenciace třídy ôrespektování specifických předpokladů õnevýhody ômalá vzájemná komunikace ônení podpora sociálních vztahů õcíl ôvytvoření vhodných podmínek pro každého žáka õpřiměřena ôschopnostem, dovednostem, zvláštnostem ž. õdle typu školy v rámci jednoho stupně õdle obsahu ôvětve, volitelné předměty, ôobsahové varianty v rámci jednoho předmětu õdle schopností a výkonnosti nebo zájmů ž. ôhomogenní třídy dle talentu ôzáměrné heterogenní třídy õseskupení do menších celků õspolečná práce na náročnějším úkolu õučitel role poradce, pomocníka õminimálně 2 ž. (označována jako párová výuka) õoptimum 3-5 (malá skupina) õhomogenní – společného prožití úspěch õheterogenní – vzájemné učení se õskupinově problémová metoda ôpřipojení problémové metody, brainstorming, diskuse õtrénink ôřešení problémů, organizace, naplnění cílů, plánování, komunikace, výměna názorů, hodnocení členů, odpovědnosti õpřednosti – viz text õsystém činností učitele a žáků õhlavní roli aktivity žáků õkomplexnost činností õvyužití různých metody výuky a forem práce õvyužití praktických činností, cílů õsamostatné zpracování zadaného úkolu, výrobku, praktické řešení õ--------------------------------------------- vypsat--------- õrysy projektu õkroky projektu õvliv výuky na osobnost dítěte õdiferenciace a užší specializace funkcí učitele, kteří společně plánují, realizují a vyhodnocují vyučování õvelké skupiny žáků õkombinace ôvelké přednášky (100-150 ž.) ôběžné třídy k procvičování (30 ž) ôseminární skupiny s odborníky (5-7 ž) õvyužití základních principů a postupů dramatu a divadla õod divadla rozdíl v edukačním zaměření õimprovizace õorientace na vnitřní proces práce õhraní, reflektování lidské zkušenosti õnástroj k ôporozumění učiva, odhalování vztahů mezi jevy, fakty, vytváření vlastního názoru, hloubkovému učivu õpříklady podmínek ôkonkrétní cíl ôprostor pro vyslovení nápadů, názorů ôoceňovat, kriticky myslet ôbudovat zdravé sebevědomí ôžáci musí být připraveni a schopni formulovat vlastní názory õ õtřífázový model učení õbrainstorming õmyšlenková mapa õmetoda I.N.S.E.R.T. õpětilístek õpředvídání õřízené čtení õzpřeházené věty õvolné psaní õvím – chci se dozvědět – dozvěděl jsem se õpodvojný deník õvymyslet a zpracovat příklad činností na jednu z metod kritického myšlení õpřinést zpracované do 2.4.