Seminář k učitelské praxi 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU terén Javořice mikroskop zp02 463 9 Podmínky udělení zápočtu ze semináře k učitelské praxi 2 1)Účast na obou seminářích 2)Odevzdání portfoliového úkolu 3)Odevzdání pedagogického deníku (4 reflexe z hodin) ¡- vždy odevzdáváte dvě reflexe týden před seminářem do Isu Semináře: Skupina 1: út 25.3. a 6.5. 16:40-18:20 uč. 20 – Dr. Vodová + Doc. Střelec Skupina 2: út 8.4. a 22.4. 16:40-18:20 uč. L3 - Dr. Vodová + Dr. Šťáva portfoliové úkoly ¡1) Metody a strategie výuky: ¡ ¡2) Jakou mocí ve školní třídě disponuji? ¡ ¡Máte si vybrat jeden z nich a zpracovat do pedagogického deníku ¡zadání: 4 reflektivní záznamy během semestru dle zadaných kritérií 1)vaše pojetí role učitele 2)vaše pojetí výukových metod, 3)vaše pojetí edukačních cílů 4)vaše pojetí žáků. ¡ ¡rozsah jednoho záznamu je nejméně jedna a půl normostrany ¡ ¡záznam odevzdáte vždy před reflektivním seminářem, termín odevzdání se bude odvíjet od domluvy s vyučujícími vašeho semináře. ¡ pedagogický deník ¡Jako odrazový můstek, výchozí bod vašeho psaní využijte zkušenost z vaší výuky. Smyslem záznamu nicméně není popsat průběh vámi odučené hodiny. Při psaní budete vycházet z konkrétních (reálných) událostí, ale záznam je potřeba dále rozvést do širších souvislostí (např. začnete u přemýšlení o účinnosti vaší komunikace s konkrétními žáky či třídou během hodiny, odkud se přenesete k úvahám nad vaším celkovým postojem k žákům – rozeberete např. z jakých předpokladů či zkušeností vychází, zda a případně jak se vyvíjí aj.). Ještě jinými slovy – na myšlení o konkrétní zkušenosti z vaší výuky nabalujete postupně další úvahy, které s událostí zprostředkovaně souvisejí. ¡Reflexe by vás měla postupně zavést i mimo rámec konkrétní odučené hodiny, ze které při psaní vycházíte – ať už k přípravě na hodinu, k podobné nebo naopak odlišné zkušenosti s výukou, k vašim emocím či hodnotám a nebo k jinému typu úvah. ¡Méně může znamenat více – zaměřte se raději na méně událostí, ale reflektujte je důsledně (do hloubky). ¡ Termíny pro odevzdání reflektivních záznamů: ¡1. Seminář (skupina 1: 25.3., skupina 2: 8.4.): ¡ - vaše pojetí edukačních cílů ¡ - vaše pojetí výukových metod ¡ - uložte v Isu do odevzdávárny k 1. semináři ¡ - termín odevzdání: skupina 1 do 18.3., skupina 2 do 1.4. ¡ ¡2. Seminář (skupina 1: 6.5., skupina 2: 22.4.): ¡ - vaše pojetí role učitele ¡ - vaše pojetí žáků ¡ - uložte v Isu do odevzdávárny k 2. semináři ¡ - skupina 1 do 29.4., skupina 2 do 15.4.,