Test, didaktika oborných předmětů – varianta B Jméno, učo: Datum: 1. V rámci didaktické klasifikace učiva rozlišujeme: A) Metody, formy a prostředky B) Výukové cíle, didaktické principy a učební pomůcky C) Motivaci, expozici, fixaci a verifikaci D) Vědomosti, dovednosti, návyky, postoje a schopnosti 2. Vyberte nepravdivé tvrzení. Výukové cíle jsou zaměřeny: A) na vytváření vědomostí a intelektuálních dovedností. B) na formování vztahu k práci. C) na vytváření psychomotorických dovedností. D) na formování vztahu k novým technologiím. E) na formování vztahu ke kultuře, umění. 3. Výuková metoda je: A) Způsob organizace vyučovacího procesu tak, aby mohl učitel dosahovat stanovených cílů pří respektování zákonitostí vyučovacího procesu. B) Materiální prostředek výuky. C) Koordinovaný, úzce propojený systém činností učitele a pracovních činností žáků, které vedou ke splnění stanovených VV cílů. D) Obecné požadavky, které v souladu s jednotlivými cíli výukového procesu a ve spojitosti se základními zákonitostmi výukového procesu určují charakter vyučování. 4. K čemu byste jako učitelé měli přihlížet při volbě výukové metody? 5. Vyjmenujte didaktické zásady. Jednu si vyberte a konkrétně popište, jak byste ji aplikovali ve výuce svého odborného předmětu. 6. Definujte didaktické hry. Navrhněte konkrétní didaktickou hru, kterou byste použili ve výuce svého odborného předmětu.