Personalistika Plánování, zajištění, výběr, umístění spolupracovníků •Stanovit potřebu zaměstnanců •Stanovit potřebu externích spolupracovníků •Rozbor kapacitních nároků pro určitý časový výhled a rozsah uvažovaných prací ( „job analysis“) Strukturní členění •Odpovídá na otázky „kdo“, „kdy“, „kde“ •4 základní dimenze: -Profesní -Kvalifikační -Časová -Organizačně místní Hodnocení spolupracovníků •Znát a racionálně využít profesní kvalifikaci zaměstnanců, vhodně rozvíjet jejich schopnosti, motivovat je a spravedlivě odměňovat. Důsledky hodnocení •Posouzení nezbytného zvyšování kvalifikace •Posouzení potřeby rekvalifikace Zvyšování kvalifikace •„job training“ •Diferencovat podle profesní orientace •Nerozhoduje velikost organizace •Vhodné jsou funkční plány a organizační zajištění včasné kvalifikační inovace (či rekvalifikace) Fáze zvyšování kvalifikace •Stanovení cílů a reálné potřeby – včetně kritérií pro plnění a hodnocení výsledků •Zajištění realizace – vstupní ohodnocení (testy potřebných znalostí..) a návazné stanovení náplně a metod výuky •Vyhodnocení výsledků, závěry – hodnocení výuky, hodnocení účastníků, ověření výsledků v praxi, pracovní postupy… Formy školení •Podle velikosti organizace, odborných nároků, počtu účastníků… •Školení: -v rámci pracovního procesu -mimo pracovní proces -kombinace obou forem Školení manažerů •Nezbytnost průběžného zvyšování kvalifikace •Externí firmy nebo přizvaní odborníci •Samostatné soustavné zvyšování kvalifikace •Individuální plány manažerského vzdělávání