Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel. 549497232 stava@kerio.ped.muni.cz Požadavky •Seminární práce: • • •Zpracování výchovného nebo vzdělávacího projektu • • •Evaluace zařízení Tematické okruhy: •1. Kurikulum - pojetí, proměny a trendy. •2. Obsah vzdělávání - učební plány, učební osnovy, standardy. •3. Informační systém pedagogické soustavy v ČR. •4. Pedagogická administrativa, pedagogická dokumentace. • Tematické okruhy: •5. Metody evaluace výchovných a vzdělávacích zařízení (vnější, vnitřní, možnosti). •6. Klima školy. •7. Vzdělávací politika ČR. •8. Dozory nad žáky. •9. Základní právní normy řízení výchovy a vzdělávání v ČR. Tematické okruhy: •10. Školský zákon č. 561/2004 Sb. •11. Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. •12. Rámcový vzdělávací program. •13. Image školy. •14. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Tematické okruhy: •15. Státní správa v řízení školství ČR. •16. Samospráva v řízení školství ČR. •17. Česká školní inspekce. •18. Výchovně vzdělávací soustava v ČR. Tematické okruhy: •19. Dětská práva v ČR. •20. Prevence sociálně patologických jevů. > Tematické okruhy: •21. Školská zařízení a školské služby •22. Organizace školního roku. •Obsah předmětu: •Vzdělávací politika a makrořízení výchovy a vzdělávání. Funkce, etapy a činnosti řízení výchovně vzdělávacích institucí. Osobnost vedoucího pracovníka. Psychologické aspekty řízení školy. Základní právní normy řízení výchovy a vzdělávání v ČR (zákony, vyhlášky). Marketing a škola, školské zařízení. Vnější prostředí školy. Struktura vzdělávací soustavy v ČR. Vnitřní prostředí školy. Klima školy. Kultura školy. Evaluace . Studijní prameny: •Světlík, J. Marketing školy.Zlín, Ekka 1994. •www.msmt.cz •www.mvcr.cz •Školské zákony, vyhlášky Věstníky MŠMT nebo Sbírka zákonů