OKRUHY KE ZKOUŠCE SPLBK_SPLS Speciálně pedagogická diagnostika logopedická 1. Speciálně pedagogická diagnostika logopedická – vymezení. Cíle diagnostiky narušené komunikační schopnosti. 2. Metody a principy speciálně pedagogické diagnostiky logopedické. 3. Model logopedického vyšetření – oblasti komunikační schopnosti, které jsou součástí logopedického vyšetření. 4. Komplexní diagnostika, týmová spolupráce. 5. Diferenciální diagnostika, její úkoly, spolupráce s dalšími odborníky 6. Vymezení systému poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR. 7. Současné legislativní podmínky poskytování poradenských služeb. 8. Speciálně pedagogická centra, jejich vznik, cíle, standardní činnosti, personální obsazení. 9. Speciálně pedagogická centra zabývající se problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí a žáků. Cíle, standardní činnosti speciální, personální obsazení SPC. 10. Pedagogicko psychologické poradny, jejich vznik, standardní činnosti, personální obsazení. 11. Poradenství v raném věku dítěte. 12. Osobnost poradenského pracovníka, vzdělanostní a osobnostní předpoklady. Literatura BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2012. ISBN 978-80-210-6044-9. BYTEŠNÍKOVÁ, I., HORÁKOVÁ, R., KLENKOVÁ, J. Logopedie a surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2. DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Edice Logopaedia clinica, 1998. Klenková, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9. KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka-správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství, 2002. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí.Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5. MIKULAJOVÁ, M., RAFAJDUSOVÁ, I. Vývinová dysfázia. Špecifický narušený vývin reči. Bratislava: 1993. ISBN 80-900445-0-6. LECHTA, V. Logopedické repetitorium. Bratislava: 1990. ISBN 80-08-00447-9. MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000. OPATŘILOVÁ, D., NOVÁKOVÁ, Z. et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. Brno: MU, 2012. ISBN 978-80-210-5880-4. PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-142-3. Přinosilová, D. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. Brno: MU, 1997, 2000. VAŠEK, Š. Špeciálněpedagogická diagnostika a prognostika. Bratislava: 1984.