You are currently viewing the whole syllabus; go back to default view.
The speed of loading and viewing the syllabus may be slower when showing a large amount of content.
Úvodní informace
- Úvodní informace o kurzu (= podmínky zdárného ukončení kurzu), seznámení se sylabem (jednotlivými tématy a literaturou) a rozdělení úkolů (témata prezentací) studentům - na prvním společném setkání;
Literatura povinná (ke všem tématům):
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
BLYTHE, S. G. Dítě v rovnováze. Pohyb a učení v raném dětství. IPS, 2012. ISBN 978-80-971033-0-9.
CIMLEROVÁ, P., CHALUPOVÁ, E., POKORNÁ, D. Diagnostika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 2007. ISBN 978-80-86856-41-4.
ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra (do 7 let). Praha: APLA, 2012.
ČERMÁK, I., FIKAROVÁ, T. a kol. Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy. Nové Zámky: Psychoprof. 2012. ISBN 978-80-89322-12-1.
ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 1.roč. Praha: MSD, s.r.o., 2005, 2006. ISBN 80-86633-47-0.
ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J., TELEROVSKÝ, R. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 2.roč. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví, 2007. ISBN 978-80-87023-02-0.
DUDOVÁ, I., BERANOVÁ, Š., HRDLIČKA, M., URBÁNEK, T. CAST screeningový test poruch autistického spektra. Praha: NÚV, 2013. ISBN 978- 80-7481-014-5.
DUŠEK, K., VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, A. Diagnostika a terapie duševních poruch. Praha: Grada, 2010. ISBN 978- 80-247-1620-6. (strany: 28-40)
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001, 2010. ISBN 80-7178-570-9, ISBN 978-80-7367-817-3. (strany: 195- 229)
POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2. (strany: 131- 140)
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
PORTEŠOVÁ, Š. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 976-80-247-1049-5. (310- 315)
ŠÍPEK, J. Projektivní metody. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-53-6.
ŠÍPEK, J. Projekce a projektivní metody v psychodiagnostice. Praha: Propsy, 1996.
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Včasná diagnóza branou k účinné pomoci. Praha: APLA, 2008.
THOROVÁ, K. Výjimečné děti. Aspergerův syndrom. Praha: APLA, 2007.
URBÁNEK, T., DENGLEROVÁ, D., ŠIRŮČEK, J. Psychometrika. Měření v psychologii. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-836-4. (strany: 13- 151, 204- 255)
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4. (strany: 19-29)
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Literatura doplňující (k jednotlivým tématům):
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
MIKULKOVÁ, G., JIRÁSKOVÁ, P. a kol. Manuál včasné péče. Praha: IPPP ČR, 2008. ISBN 978-80- 86856-58-2.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
TŘESOVHLAVOVÁ, Z. A KOL. LMD v dětském věku. Praha: Avicenum, 1983.
URBÁNEK, T. Základy psychometriky. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2797-5.
Ad.
+ Konkrétní studijní materiály, vč. vypracovaných prezentací studentů (viz Studijní materiály předmětu v IS) a jednotlivé pracovní listy, užité během semestru ve výuce;
Týden 1
Úvod do diagnostiky
Teoretický úvod: Metoda, diagnostická metoda, diagnostika, psychometrické vlastnosti metod- norma, normalita, reliabilita, validita, apod.
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
URBÁNEK, T., DENGLEROVÁ, D., ŠIRŮČEK, J. Psychometrika. Měření v psychologii. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-836-4. (strany: 13- 151, 204- 255)
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4. (strany: 19-29)
Literatura doplňující:
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
URBÁNEK, T. Základy psychometriky. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2797-5.
Ad.
Týden 2
Klinické metody (pozorování, rozhovor...)
Klinické metody (pozorování, rozhovor, anamnéza, analýza spontánních produktů, etika)
Praktický nácvik rozhovoru (nad vybraným tématem), pozorování ve skupině, nácvik zjišťování osobní anamnézy
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
DUŠEK, K., VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, A. Diagnostika a terapie duševních poruch. Praha: Grada, 2010. ISBN 978- 80-247-1620-6. (strany: 28-40)
Literatura doplňující:
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Týden 3
Diagnostika inteligence (jednodimenzionální testy)
Jednodimenzionální testy inteligence
Praktická ukázka: Barevné Ravenovy progresivní matice, Standardní Ravenovy progresivní matice a Ravenovy progresivní matice pro pokročilé, Kohsovy kostky, aj.
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doplňující:
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
PORTEŠOVÁ, Š. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Týden 4
Diagnostika nadání
Praktická ukázka: Amthauerův Test struktury inteligence IST, Test kognitivních schopností Woodcock-Johnson (+ komentáře k Testu SON-R 2, 5-7), aj.
Literatura povinná (ke všem tématům):
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
CIMLEROVÁ, P., CHALUPOVÁ, E., POKORNÁ, D. Diagnostika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 2007. ISBN 978-80-86856-41-4.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
PORTEŠOVÁ, Š. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 976-80-247-1049-5. (310- 315)
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Včasná diagnóza branou k účinné pomoci. Praha: APLA, 2008.
THOROVÁ, K. Výjimečné děti. Aspergerův syndrom. Praha: APLA, 2007.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Literatura doplňující (k jednotlivým tématům):
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
MIKULKOVÁ, G., JIRÁSKOVÁ, P. a kol. Manuál včasné péče. Praha: IPPP ČR, 2008. ISBN 978-80- 86856-58-2.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
TŘESOVHLAVOVÁ, Z. A KOL. LMD v dětském věku. Praha: Avicenum, 1983.
Ad.
Diagnostika inteligence (vícedimenzionální testy)
Komplexní testy inteligence
Praktická ukázka: Amthauerův Test struktury inteligence IST, Test kognitivních schopností Woodcock-Johnson, apod.
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doplňující:
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
PORTEŠOVÁ, Š. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Týden 5
Diferenciální diagnostika PAS (autismus X Aspergerův syndrom), kombinovaného postižení a vývojové dysfázie
Praktická ukázka: Stanford - Binetův test, Wechslerovy zkoušky inteligence + vybrané části vývojových škál, CAST, CARS, Edukačně - hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra (PAS), ad.
Literatura povinná (ke všem tématům):
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra (do 7 let). Praha: APLA, 2012.
DUDOVÁ, I., BERANOVÁ, Š., HRDLIČKA, M., URBÁNEK, T. CAST screeningový test poruch autistického spektra. Praha: NÚV, 2013. ISBN 978- 80-7481-014-5.
DUŠEK, K., VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, A. Diagnostika a terapie duševních poruch. Praha: Grada, 2010. ISBN 978- 80-247-1620-6. (strany: 28-40)
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 976-80-247-1049-5. (310- 315)
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Včasná diagnóza branou k účinné pomoci. Praha: APLA, 2008.
THOROVÁ, K. Výjimečné děti. Aspergerův syndrom. Praha: APLA, 2007.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Literatura doplňující (k jednotlivým tématům):
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
MIKULKOVÁ, G., JIRÁSKOVÁ, P. a kol. Manuál včasné péče. Praha: IPPP ČR, 2008. ISBN 978-80- 86856-58-2.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Diagnostika inteligence u dětí a vývojové škály
Užití vývojových škál a testování inteligence u dětí
Praktická ukázka: Stanford - Binetův test, Wechslerovy zkoušky inteligence, atd.
Literatura povinná:
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 976-80-247-1049-5. (310- 315)
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Literatura doplňující:
ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
PORTEŠOVÁ, Š. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Týden 6
Diagnostika Specifických poruch učení (SPU) a ADHD u dětí
Problematika testování SPU a ADHD u dětí
Praktická ukázka: Diagnostika vývojových poruch učení - testová baterie zkoušek SPU pro děti (např. Testy čtení od Matějčka, Percepční testy- zrakové, sluchové, ...)
Literatura povinná:
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001, 2010. ISBN 80-7178-570-9, ISBN 978-80-7367-817-3. (strany: 195- 229)
POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2. (strany: 131- 140)
Literatura doplňující:
ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
BLYTHE, S. G. Dítě v rovnováze. Pohyb a učení v raném dětství. IPS, 2012. ISBN 978-80-971033-0-9.
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
PORTEŠOVÁ, Š. Skryté nadání: psychologická specifika rozumově nadaných žáků s dyslexií. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
TŘESOVHLAVOVÁ, Z. A KOL. LMD v dětském věku. Praha: Avicenum, 1983.
Ad.
Týden 7
Diagnostika SPU a ADHD u adolescentů a dospělých
Diagnostické zkoušky u adolescentů a dospělých s SPU (případně s ADHD)
Praktická ukázka: Diagnostická baterie pro adolescenty a dospělé s SPU od Cimlerové, Chalupové, Pokorné
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
CIMLEROVÁ, P., CHALUPOVÁ, E., POKORNÁ, D. Diagnostika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 2007. ISBN 978-80-86856-41-4.
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001, 2010. ISBN 80-7178-570-9, ISBN 978-80-7367-817-3. (strany: 195- 229)
POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2. (strany: 131- 140)
Literatura doplňující:
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Týden 8
Diagnostika matematických schopností
Matematické schopnosti a jejich diagnostika
Praktická ukázka: Testová baterie pro diagnostiku matematických schopností, vč. Barevné kalkulie a Kalkulie III. od J. Nováka, číselného trojúhelníku + Rey-Osterriethova komplexní figura
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001, 2010. ISBN 80-7178-570-9, ISBN 978-80-7367-817-3. (strany: 195- 229)
POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2. (strany: 131- 140)
Literatura doplňující:
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Týden 9
Diagnostika vnímání, pozornosti a paměti
Percepční testy a testy pozornosti a paměti
Praktická ukázka: Edfeldův reverzní test, Bourdonův test, Číselný čtverec, Test koncentrace pozornosti (viz Kučera), Paměťový test učení, Rey- Osterriethova komplexní figura, ap.
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
CIMLEROVÁ, P., CHALUPOVÁ, E., POKORNÁ, D. Diagnostika specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 2007. ISBN 978-80-86856-41-4.
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001, 2010. ISBN 80-7178-570-9, ISBN 978-80-7367-817-3. (strany: 195- 229)
POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2. (strany: 131- 140)
Literatura doplňující:
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Týden 10
Diagnostika schopností a dovedností předškolních dětí, diagnostika školní zralosti a diagnostika laterality
Testy schopností a dovedností předškolních dětí, testování školní zralosti a testování laterality
Praktická ukázka: Hodnocení neuromotorických schopností předškolních dětí, Orientační test školní zralosti, Zkouška laterality od Matějčka a Žlaba, ad.
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
BLYTHE, S. G. Dítě v rovnováze. Pohyb a učení v raném dětství. IPS, 2012. ISBN 978-80-971033-0-9.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 976-80-247-1049-5. (310- 315)
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Literatura doplňující:
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
Ad.
Týden 11
Diagnostika organicity, kresebné a projektivní metody
Testy organicity, kresebné a projektivní techniky
Praktická ukázka: Bender- Gestalt Test, Grassiho test, Test obkreslování od Matějčka, Kresba postavy (FDT), Test stromu, Test apercepce ruky, Chromatický asociační experiment (CAE), Lüscherův barvový test, Slovní asociační experiment, Test nedokončených vět, atp.
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doporučená (tématická):
ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.
ČERMÁK, I., FIKAROVÁ, T. a kol. Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy. Nové Zámky: Psychoprof. 2012. ISBN 978-80-89322-12-1.
ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 1.roč. Praha: MSD, s.r.o., 2005, 2006. ISBN 80-86633-47-0.
ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J., TELEROVSKÝ, R. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 2.roč. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví, 2007. ISBN 978-80-87023-02-0.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 976-80-247-1049-5. (310- 315)
ŠÍPEK, J. Projektivní metody. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-53-6.
ŠÍPEK, J. Projekce a projektivní metody v psychodiagnostice. Praha: Propsy, 1996.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Literatura doplňující:
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
TŘESOVHLAVOVÁ, Z. A KOL. LMD v dětském věku. Praha: Avicenum, 1983.
Ad.
Týden 12
Diagnostika osobnosti
Testy osobnosti
Praktická ukázka: Stroopův test, Eysenckův osobnostní dotazník, Cattellův Šestnáctifaktorový dotazník 16 PF, Brněnský osobnostní dotazník (horizontální), Mezinárodní rozhovor pro poruchy osobnosti - IPDE, aj.
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doplňující:
ALTMAN, Z. Kresba postavy. Podrobná příručka k interpretaci projektivní kresby postavy (FDT) a její využití v psychodiagnostické praxi. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2011. ISBN 978-80-86471-40-2.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-2569-4.
ČERMÁK, I., FIKAROVÁ, T. a kol. Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy. Nové Zámky: Psychoprof. 2012. ISBN 978-80-89322-12-1.
ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 1.roč. Praha: MSD, s.r.o., 2005, 2006. ISBN 80-86633-47-0.
ČERMÁK, I., ŽENATÝ, J., TELEROVSKÝ, R. (Eds.) Rorschach a projektivní metody. Ročenka České společnosti pro Rorchacha a projektivní metody. 2.roč. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví, 2007. ISBN 978-80-87023-02-0.
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
ŠÍPEK, J. Projektivní metody. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-53-6.
ŠÍPEK, J. Projekce a projektivní metody v psychodiagnostice. Praha: Propsy, 1996.
Ad.
Týden 13
Dotazníkové metody a škály
Dotazníkové techniky, inventáře a škály
Praktická ukázka: Škála sociální atmosféry ve skupině, Test rodinného zázemí, Test rodinných vztahů, Škála zjevné úzkosti pro děti CMAS, Sebeposuzovací škála dětské depresivity CDI, Diferenciální dotazník depresivity, Dotazník SPARO, SUPSO, DUSIN, Test hierarchie zájmů, (Rokeachův Test hierarchie hodnot, SAHA) atd.
Literatura povinná:
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-327-7.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.
SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-706-0.
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
Literatura doplňující:
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S. Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-168-2.
STANČÁK, A. Klinická psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky: Psychoprof, 1996. ISBN 80-967148-5-6.
SVOBODA, M. Metody psychologické diagnostiky dospělých. Praha: CAPA, 1992. ISBN 80-7064-036-5.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
SVOBODA, M. Psychodiagnostika dospělých. (Multimediální učebnice psychodiagnostiky). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
SVOBODA, M., KONDÁŠ, O., STANČÁK, A. Psychodiagnostika dospelých. Martin: Osveta, 1992. ISBN 80-217-0357-1.
SVOBODA, M., ŘEHAN V., A KOL. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-12-8.
URBÁNEK, T. Základy psychometriky. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2797-5.
Ad.