VÝUKOVÁ METODA KRITÉRIA VOLBY DEFINICE Postup, cesta, žák za pomoci učitele směřuje k cílům vzdělávání, osvojuje si VDPH 1.Zákonitost výukového procesu 2.Cíle a úkoly výuky 3.Obsah a metody oboru 4.Úroveň psychického a fyzického rozvoje 5.Zvláštnosti třídy skupiny žáků 6.Vnější podmínky vých. vzděl. Práce 7.Osobnost učitele vyučovací činnosti učitele VÝUKOVÉ CÍLE vyučovací strategie styl vyučování učební činnosti žáků učební strategie styl učení VÝUKOVÁ METODA VÝUKOVÉ METODY III. Komplexní II. Aktivizující I. Klasické I. Klasické 1. Slovní 2.Názorně - demonstrační 3.Dovednostně-praktické VÝUKOVÉ METODY A.Vyprávění B.Vysvětlování C.Přednáška D.Práce s textem E.Rozhovor A.Předvádění a demonstrov. B.Práce s obrazem C.Instruktáž A.Napodobování B.Manipulování, laborování, experimentování C.Vytváření dovedností D.Produkční VÝUKOVÉ METODY II. Aktivizující 2.Řešení problémů 3. Situační 1. Diskusní 4. Inscenační 5.Didaktické hry VÝUKOVÉ METODY III. Komplexní 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 3. Partnerská 4. Projektová 5. Dramatem 6.Kritické myšlení 7. Televizní 8.Interaktivní 9.Sugestopedie 10.Hypnopedie