Příprava učitele na vyučování předmětu speciální praktikum Úkol č.1 – Vytvořte 2 přípravy učitele na vlastní zvolené téma (volba techniky a použitého materiálu) podle zadané osnovy: 1. Název ( téma) hodiny 2. Cíle výuky v rámci výukové hodiny 3. Rámcové zasazení výukové hodiny Ve kterém předmětu, celkový časový rozsah atd. 4. Cílová skupina Ročník, počet studentů, nároky na vstupní znalosti. 5. Motivace Proč se danou tématikou zabývat a jak ji přiblížit žákům? 6. Základní struktura hodiny Rámcový scénář a časové rozvržení v minutách na jednotlivé fáze hodiny. 7. Výklad tématu (pracovní postup) Podobné rozpracování obsahové náplně včetně dílčích časových dotací v minutách. 8. Metodika výukové hodiny Forma předání znalostí, použité prameny, podklady pro žáky. 9. Přehled použitých edukačních metod Způsob vedení cvičení, počty žáků, jejich členění. 10. Pomůcky potřebné k přípravě a realizaci hodiny 11. Alternativní řešení hodiny Případné obměny či doporučení. 12. Úzká místa hodiny Na co by měl pedagog myslet předem, co se může též přihodit. 13. Zakončení hodiny a zpětná vazby Zhodnocení cvičení, shrnutí tématu, reakce žáků, úkol. 14. Autor výukové hodiny Jméno, škola, kontakt. 15. Datum vytvoření výukové hodiny 16. Krátké shrnutí zkušeností s realizací výukové hodiny Je nutné dodržet osnovu pro vytvoření přípravy učitele!!!!!!!!! Úkol č. 2 Každý sám za sebe vytvoří žebříček jednotlivých probíraných témat od nejoblíbenějšího až po ten nejméně oblíbený. Úkol č. 3 Navrhněte každý sám za sebe ještě nejméně další 2 nová témata (už bez podrobného rozpracování v podobě přípravy učitele), která by mohla být aplikována do předmětu speciální praktikum v příštích letech. Váš žebříček oblíbenosti témat a Vaše nápady na nová témata vložte též do odevzdávány IS předmětu SPPR do 26. 5. 2013. Tato anketa je též součástí zápočtu!!!