Aplikace Bloomovy taxonomie kognitivních cílů v souvislosti (od středu grafu ven) těchto komponent: 1. Úroveň náročnosti cíle 2. Aktivní slovesa, která jí odpovídají (bývají použita ve formulaci cíle) 3. Výsledný produkt model fotografie řeč/projev prohlášení shrnutí nahrávka na kazetě porovnání prohlášeni vzájemné vztahy analogie závěry mapa dramatizace přehled příběh projekt kreslený komiks diagram porovnání předpověď události scénka podpořte názor teze graf/ilustrace nahrávky graf vyjádřete vlastními slovy noviny, časopisy uveďte příklady přiřaďte vyberte Dokument, který TV show parafrázujte vysvětlete použijte vychází z: rádio/texty popište zdůvodněte shrňte připravte -přehledu filmy/video identifikujte vytvořte/zobecněte -řešení divadelní hry naučte se zpaměti POROZUMĚNÍ uspořádejte -seznamu ukázky z filmů recitujte 2. 3. plikujte/vyřešte -projektu definujte 1. předveďte -dramatizace pojmenujte ZNALOST APLIKACE nakreslete -kresby vyjmenujte -um. díla závěr posuďte HODNOCENÍ 4. analyzujte dotazník přehled zvažte 6. ANALÝZA porovnejte diskuze posudek proveďte kritiku 5. roztřiďte kampaň standard podpořte SYNTÉZA najděte rozdíl odhalení chyby hodnocení dejte do souvislosti rozdělte do skupin hlášení doporučení porovnejte sestavte vyrobte prozkoumejte zpráva porovnání pochvalte vytvořte naplánujte vyberte přehled jednání u soudu doporučte vytvořte hypotézu ověření závěrů sebehodnocení shrňte rozviňte vynalezněte definice slova řízená skupinová navrhněte zorganizujte graf diskuze zkombinujte článek hra experiment vynález píseň divadelní hra hlášení stroj, nástroj kniha formulace alternativní činnost soubor pravidel otázka alternativní postup soubor norem Graf. Znázornění podle S. Kovalikové (1993) – Integrovaná tematická výuka