Sebereflexe studenta k teorii a praxi projektové výuky Jméno studenta: Petr Cileček (UČO: 371891) Stupnice pro hodnocení zcela nezvládám téměř nezvládám Zvládám „napůl“ téměř zvládám zcela zvládám nemohu se vyjádřit 1 2 3 4 5 N Kompetence studenta pro projektovou výuku 4. ročník 5. ročník Znalosti studenta 1 2 3 4 5 N 1 2 3 4 5 N znám historické kořeny projektové metody a její uplatnění ve světě i v našich podmínkách X rozumím pojmům projekt, projektová metoda, projektové vyučování, projektová výuka, integrovaná výuka X vím, jak postupovat při tvorbě a realizaci projektu X svůj projekt dokáži typologicky zařadit X chápu rozdíl mezi projektovou výukou a výukou tematickou, rozliším je X znám širokou škálu metod a forem práce X jsem seznámen s diagnostickými metodami pro sledování individuální úrovně rozvoje žáka a vyhodnocování výukového procesu X uvědomuji si věkové a vývojové zvláštnosti dítěte na 1. stupni základní školy X znám problematiku klimatu třídy a atmosféry ve třídě X vím, jak podněcovat aktivitu žáků, tvořivost a samostatnost X jsem obeznámen s různými možnostmi hodnocení ve výuce X Dovednosti 1 2 3 4 5 N 1 2 3 4 5 N vhodně zvolím problém, úkol pro projekt X vhodně děti pro projekt motivuji a motivaci udržuji i v jeho průběhu X zformuluji smysl projektu a jeho cíle ve všech rovinách rozvoje osobnosti dítěte X naplánuji předpokládaný soubor činností a úkolů při práci na projektu společně s žáky X vzhledem ke smyslu a cíli projektu zvolím vhodný výstup projektu X ve třídě dokáži navodit bezpečnou atmosféru X projekt zrealizuji X dokáži vhodně diagnostikovat úroveň rozvoje dítěte X uplatňuji princip individualizace a diferenciace ve výuce X vhodně střídám organizační formy práce a metody dle typu projektu X 1 2 3 4 5 N 1 2 3 4 5 N dovedu řídit skupinovou práci X vedu děti k samostatnosti, tvořivosti X uplatňuji různé formy hodnocení ve výuce X vedu žáky k sebehodnocení i k hodnocení druhých X připravím vhodně prostředí pro výuku X odhadnu přiměřený čas pro realizaci projektu X dokáži projekt zdokumentovat X kladu aktivizující otázky vybízející děti k činnosti X flexibilně reaguji na potřeby žáků a změny v průběhu projektu X spolupracuji při projektu s kolegy, popřípadě lidmi z externího prostředí X vyhodnotím přínos projektu X připravím informační zdroje ve spolupráci s dětmi X zajistím materiální podmínky pro projekt X dokáži začlenit osvojené vědomosti a dovednosti žáků v projektu do systému výstupů a obsahu učiva v RVP ZV X vhodným způsobem řeším vzniklé problémy a kázeňské konflikty v průběhu projektu X diagnostikuji si znalosti dětí, úroveň vývoje jejich pojmů - prekoncepce a miskoncepce X využívám mezipředmětových vztahů X Sebereflexe studenta k teorii i praxi projektové výuky Jméno studenta: Petr Cileček (UČO: 371891) Stupnice pro hodnocení zcela nesouhlasím nesouhlasím nemám vyhraněný názor souhlasím zcela souhlasím nemohu se vyjádřit 1 2 3 4 5 N Kompetence studenta pro projektovou výuku 4. ročník 5. ročník Postoje 1 2 3 4 5 N 1 2 3 4 5 N při projektové výuce jsem jako učitel v roli poradce X projektovou metodu chápu jako jednu z možných metod výuky X musím umět zargumentovat využití projektové metody ve výuce X projektovou metodu vnímám jako významnou pro rozvoj celé osobnosti dítěte X spolupráci s okolím vítám při projektové výuce jako pozitivní jev X jako učitel přebírám zodpovědnost za průběh i výsledek projektu X přínosem projektové metody je propojení teorie s praxí a utváření vlastní zkušenosti žáka X čas věnovaný projektu nepovažuji za zbytečný X projektová výuka vede dítě k objevování a rozvoji svých možností X projektová výuka rozvíjí spolupráci a komunikaci mezi dětmi i učitelem a dětmi X respektuji větší časovou náročnost na přípravu i realizaci projektu X navržený projekt přijímám jako "živý" návrh, plán, který může být upravován X projektem je možné zapojit rodiče i širší komunitu do dění ve škole X Stupnice pro hodnocení zcela nepřínosné nepřínosné ani přínosné, ani nepřínosné přínosné velmi přínosné nemohu se vyjádřit 1 2 3 4 5 N Zkušenosti 1 2 3 4 5 N 1 2 3 4 5 N vlastní zkušenost s projektováním projektu hodnotím jako X vlastní zkušenost s realizací projektu hodnotím jako X vlastní zkušenost se sebereflexí projektu hodnotím jako X vlastní zkušenost s vytvořením portfolia při tvorbě pedagogického projektu hodnotím jako X