RODINA V SOCIÁLNÍM KONTEXTU Nesmrtelné geny - klíčová témata na obr. Desmond Morris … se svým oblíbencem J Morris.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\Desmond_a_simpanz.jpg IMMORTAL GENES http://www.youtube.com/watch?v=1YzO5gb7EUw Chvilková separace, obavy, „separační úzkost“, pocity úlevy při shledání J o C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\kluk_brečí.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\matka_boji.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\matka_boji_furt.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\nasel_se.jpg > Separace nutná (intencionální, řízená), krůčky v osobnostním růstu… J o C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\do_skoly_b.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\prezily_skolu_1.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\do_skoly_a.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\do_skoly.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\prezily_skolu_2.jpg > „Na začátku“ separace („ostrý střih“) nebo stále u matky (kontinuita) o C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\housky.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\detatko_popo_nabrisko.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\detatko_popo_nabrisko_a.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\detatko_popo_odlo_1.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\detatko_popo_odlo_2.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\detatko_babuska.jpg > Zvláštní schopnosti novorozenců pouze v určitém – tzv. senzitivním – období, např. napodobování jen cca 1 hodinu po porodu o C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\zvlastni_schopnost.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\napodobo_a.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\napodobo_b.jpg > Nošení dětí (různé pomůcky), houpání v rytmu…, kojení (podle vnějšího „řádu“ nebo podle potřeb dítěte), „krmící polibek“ … o C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\noseni mladat.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\vozeno mladat.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\kolibka.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\kojeni.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\podle_potreb_ne.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\podle potreb.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\polibek.jpg > Přitažlivost dětské tváře (proporcí…) pro dospělé Kognitivní vývoj (specifika u „lidských mláďat“), vývoj řeči… o C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\pritazlivost xichtiku.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\kognitivni vyvoj rec.jpg > Konkurence dříve než kooperace „poražený“ – moment tzv. regrese o C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\konkurence.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\konkurence 1.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\porazenej.jpg > Pravidla hry (fenomen „lichej“) pocit osamění – „tvrdá lekce, kterou všichni musíme v dětství projít“ o C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\pravidla hry.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\bude lichej.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\lichej.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\zlomenej.jpg C:\Documents and Settings\uz\Plocha\SOC_RO\RODnaWEB\OBRy\opustene mlade.jpg > Následující klíčová témata ozačátky kooperace opřechodové období (k dospělosti) opřechodové rituály, rodinné a společenské …i soukromé J onebezpečí zneužití potřeby „příslušnosti k tlupě“ (potenciálně násilná loajalita) otradice versus novum (neofobie versus neofilie), potřeba vyváženosti outváření párů, hledání rodinného teritoria, zakládání rodiny, potomci… onovodobý fenomén: „další věk člověka“ oklíčová otázka: „Proč my, lidé, vlastně žijeme tak dlouho?“ J …po ukončení plodné fáze života nrole prarodičů je mnohem důležitější, než se běžně předpokládá oSpecifické u člověka: nežije jen v přítomnosti, ale - minulost i budoucnost – tedy dovede si představit i svou vlastní smrt(-elnost) o o o o >