ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika Zákon ¨Školský zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ¤ve znění pozdějších předpisů nzákon č. 49/2009 a zákon č. 472/2011 Sb. nplatná od 1.1.2012 ¤mimo jiné - dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami ¨ Vyhlášky ¨Vyhláška č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, která se mění vyhl. č. 116/2011 Sb. ¤Poskytování poradenských služeb ¤Účel poradenských služeb ¤Školská poradenská zařízení ¤Pedagogicko-psychologická poradna (PPP) ¤Speciálně pedagogické centrum (SPC) ¤dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami ¤příloha č. 1-3 ndefinuje poskytování a účel poradenských služeb nškolská poradenská zařízení, dokumentaci, poskytování poradenských služeb ve škole Výchovný poradce ¨náplň práce ¨definuje školský zákon č. 561/2004 Sb. ¨vyhláška č. 72/2005 Sb., ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. ¤ ¨Standardní činnosti ¡příloha č. 3 k vyhl. 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. ¨náplň práce ¤definuje školský zákon č. 561/2004 Sb. ¤vyhláška č. 72/2005 Sb., ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. ¤ ¨Standardní činnosti ¤příloha č. 3 k vyhl. 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. Školní metodik prevence Školní psycholog ¨funkce vymezena vyhláškou 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. ¨ ¨Standardní činnosti ¤příloha č. 3 k vyhl. 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. Školní speciální pedagog ¨funkce vymezena vyhláškou 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. ¨ ¨Standardní činnosti ¤příloha č. 3 k vyhl. 72/2005 Sb. ve znění vyhl. č. 116/2011 Sb. ¨ Vyhlášky ¨Vyhláška č. 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných; ve znění pozdějších předpisů vyhl. č. 147/2011 Sb. ¤definují stupně podpůrných opatření ¤vyrovnávacích opatření ¤mimořádně nadaní ¤speciální vzdělávání ¤možnosti integrace inkluze v současných podmínkách ¤individuální vzdělávací plán (IVP) ¤asistent pedagoga ¤dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami ¤ Rámcové vzdělávací programy ¨RVP pro základní vzdělávání ¨část D; kapitola 8 ¤vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nžáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním nžáků se sociálním znevýhodněním ¨část D; kapitola 9 ¤vzdělávání žáků mimořádně nadaných ¨definují podmínky vzdělávání ¨ ¨RVP pro ZV s přílohou LMP ¨vzdělávají žáky s lehkým mentálním postižením ¨ ¨RVP pro základní školu speciální ¨vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením. Legislativní opatření – jen pro orientaci ¨ratifikace Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (podzim 2009) ¨na základě ratifikace byl zpracován Národní plán vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením (2010–2014) ¨koncipován Národní akční plán vzdělávání (NAPIV) z března roku 2010 Středisko výchovné péče ¨definována zákonem č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních ve znění zákona č. 383/2005 Sb. ¨Metodický pokyn upřesňující podmínky činnosti středisek výchovné péče ¨Příkaz ministryně školství, mládeže a tělovýchovy č. 21/2007 k činnosti středisek výchovné péče Střediska rané péče (SRP) ¨dle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách ¤novelizován – ve znění zákona č. 206/2009 Sb. ¤zák. č. 366/2011, ze dne 6. listopadu 2011, kterým se mění zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony ¤Služby sociální rehabilitace