1. Vzdělávací prostředí: (ZŠ, SŠ, ZUŠ) 1.1 stupeň a typ školy, adresa školy: 1.2 ročník (skupina): 2. Cíle: hlavní (dlouhodobé) Přispět ke komplexnímu rozvoji osobnosti žáka s důrazem na jeho individualitu, identitu, komunikativitu ve vztahu k druhým lidem, ke světu výtvarného umění A. Kompetence dle psychologických kategorií s vazbou na vizuální – výtvarnou tvorbu: 1. Učení: 1.1 všesmyslové - důrazem na vizuální nebo haptickou zkušenost, 1.2 kognitivní (rozumové) - s důrazem na vizuální - výtvarnou zkušenost z řešení vizuálních problémů, 1.3 sociální – s důrazem na sociální zkušenost na poli vizuální – výtvarné tvorby či spolutvorby s druhými lidmi, 1.4 motorická s důrazem na motorickou zkušenost při řešení vizuálních (i haptických) výtvarných problémů, 1.5 verbální, neverbální zkušenost na poli výtvarného vzdělávání, aj. Výsledkem učení je zkušenost - proměňuje psychické funkce. Všechny podoby (výtvarné) zkušenosti vždy doprovází zkušenost prožitková, 2. Poznávací (kognitivní) cíle: s důrazem na zrakové a hmatové vnímání tvarů, barev, prostoru, objemů aj. elementů a jejich rozvoj s důrazem na vizuální-výtvarnou paměť, vizuální výtvarnou představivost, fantazii, vizuální výtvarné tvořivé myšlení, 3. Prožitkové (emotivní, afektivní) cíle: prožívání, estetické prožitky doprovázející výtvarnou tvorbu a seberealizaci, 4.Volní (konativní) cíle: vůle, snaha výtvarně tvořit (myšlenkově, ve zvnějšněné podobě ve verbálních i neverbálních obrazech), 5. Další motivační cíle: potřeby výtvarně se seberealizovat, zájmy, postoje (estetické, morální aj.) k výtvarné tvorbě - seberealizaci, hodnoty (estetické, morální) aj. 6. Řeč – vizuální komunikace - prostřednictvím prvků výtvarné řeči – vizuálně-obrazných prvků 7. Dovednosti - automatizované schopnosti 8. Charakter 9. Znalosti aj. B. Kompetence žáků dle RVP pro gymnázia: Rozvoj kompetencí k učení, řešení problémů, ke komunikaci, osobnostní a personální kompetence aj. C) Kompetence dle Bloomovy taxonomie: způsobilost: zapamatovat si, porozumět, aplikovat, analyzovat, hodnotit, tvořit 2.1 Dílčí cíle vyučovací jednotky: Přispět ke komplexnímu rozvoji osobnosti žáka s důrazem na jeho individualitu, identitu, komunikativitu ve vztahu k druhým lidem, ke světu výtvarného umění ke konkrétním obsahům učiva: 3. Prostředky k dosažení cílů: vztažné pojetí 3.1 Vizuální úkol (jeho obsah a forma a jejich vztahy): Tematický celek: (např. Stopy člověka v krajině (land-art) Námět: 3.1.3 Výtvarná technika: 3.1.4 Pomůcky: