MASARYKOVA UNIVERZITA Pedagogická fakulta Praktikum k didaktice IVZ 2 ZS1MP_PD2 Seminární práce: „ITV …“ IV. ročník, obor Učitelství pro 1. stupeň KS Autor: Marie Vomáčková (UČO 11111) V Brně (DATUM) akademický rok 2014/2015 ITV: Téma ITV: Doporučený ročník: IV Propojení vzdělávacích oborů/předmětů: Organizace ITV během dne: Místo realizace: (třída, učebna přírodopisu, tělocvična, hřiště, park, …) Časová dotace: (4x45 min, …) Doporučená velikost skupin: Vzdělávací cíle jednotlivých integrovaných vzdělávacích oborů/předmětů: Prvouka: ČJ: Ma: Vv: Pojmy opěrné: (které žák již zná a na kterých může učitel stavět další výuku) Pojmy nové: (které jsou náplní probíraného tématu) Dovednosti: (které si žák během výuky osvojí nebo procvičí) 1. Operační analýza ITV Etapy Podrobný popis aktivit (činností) Metoda Org. forma Didaktické prostředky Čas Úvod Hlavní část: Závěr 2. Podrobný scénář výuky: (Podrobně metodicky rozepište jednotlivé činnosti, nezapomínejte na otázky pro rozhovory, postupy, …) můžete rozepsat i na více stran. Úvodní motivace: Hlavní část: Závěr: 3. Literatura: Použité knihy, učebnice, encyklopedie, RVP ZV …, včetně konkrétních stran a ISBN 4. Reflexe Co ovlivnilo váš výběr učebních úloh k ITV? Využili jste materiály Regionálního portfolia? Která část přípravy na ITV vám přišla nejobtížnější? Proč? Jak se vám dařila realizace ITV se žáky? (pokud proběhla) Co byste doporučili kolegům připravujícím ITV na téma region? 5. Přílohy: - Metodické postupy k jednotlivým aktivitám (pozorováním, pokusům, did. hrám, …), rozhovory, motivační texty, výukové texty, nákresy, obrázky, schémata … - Pracovní listy - včetně autorského řešení - zápis, reálie (teorie k tématu) - práce žáků - fotodokumentace-videozáznam-CD