Plánování výuky – modelová příprava na výuku – vzdělávací oblast - zeměpis Ročník: Tematický celek: Téma hodiny: Dílčí cíle: týkají se přímo tematického celku a toho, co bude žák umět po skončení hodiny. Musí být konkrétní a kontrolovatelné. Dovednosti: uvedete ty, které si žáci během výuky osvojí nebo procvičí – pomůže opět tabulka Náměty pro terénní výuku: pokud je to učivo vhodné pro praktická cvičení v terénu. Očekávané výstupy: uvedete, který OV téma hodiny procvičuje, popř. si jej může rozvést do konkrétnější podoby Sylabus tématu/začlenění do širšího rámce Stručně začleníte téma hodiny do širšího rámce – na co navazuje, co bude následovat. Na závěr uvede „slovníček“ opěrných pojmů, které budou k tématu potřebovat. Mezipředmětové vazby: Na které předměty téma navazuje, které propojuje. Pomůcky: uvedete výčet všech pomůcek Příprava učebny: místo realizace – učebna, specializovaná učebna, školní pozemek apod. Pokud učebnu připravujete, stačí nakreslit schéma rozestavění nábytku Individuální přístup: Týká se případné diferenciace obtížnosti učiva – výběr pro talentované či slabší žáky Scénář hodiny Činnost žáků Uvádí se stručně, jaká činnost přísluší žákům v jednotlivých časových intervalech čas Metody/ činnost učitele Uvádí se stručně, jaká činnost přísluší učiteli, jaké zvolil metody výuky. Hodnocení aktivit žáků v hodině. Podle celého charakteru hodiny a vytyčených cílů určíme předmět případného průběžného hodnocení žákových aktivit v hodině. Hodnocení výuky – sebereflexe učitele Zamyslíte se nad svou rolí ve vedení výuky. Zhodnotíte klady a nedostatky, které se při výuce vyskytly.