Reflexivní seminář k pedagogické praxi Profesní rozvoj I. Zápis do deníků Minulost Přítomnost Budoucnost Příběh Je hezký, ale nevhodný Hledání odborných pojmenování Toto je důležité. Objevuje se v reflexivních denících, je předmětem reflexe Hledání vlastní profesionality K tomuto postupně dochází Postup - spirálovitý pohyb 1. Výuka 2. Zpětný pohled na výuku 3. Uvědomění si podstatných aspektů 4. Vytvoření alternativních postupů 5. Jednání znovu 2/1 II. Otázky pro studenty Zpětný pohled na výuku 2. bod Jaký je kontext? – cíl, téma třída, fáze vyučov. procesu 1. Co jste chtěl/a? 5. Co chtěli žáci? 2. Co jste dělal/a 6.Co dělali žáci? 3. Na co jste myslel/a 7. Na co mysleli žáci? 4. Jak jste se cítil/a? 8. Jak se cítili žáci? Požadavky: 1. Účast 2. Tři zápisy do deníku do odevzdávárny , stručně, zachycení odborných pojmů, doplnit o zamyšlení II. Otázky pro studenty. 3. V posledním semináři prezentace jedné výukové jednotky písemně podle tabulky v další příloze, prezentace před spolužáky. Poznámky: Studentům v prvním semináři sdělím reflexivní postup. Vedu reflexivní semináře se studenty VV s Mgr. Kateřinou Hruškovou, já hlídám, řídím navržený postup, KH doplňuje problematiku VV – obor. Závěrečná prezentace může sloužit k ukončení semináře učitelská praxe, spadá pod katedru VV /ČJ. Někteří studenti VV jsou nyní přihlášeni ve svém druhém oboru ČJ.