Posmrtné masky faraónů Král Tutanchamón byl objeven v královské hrobce, uložen symbolicky ve třech rakvích, do sebe poskládaných, což nám připomíná triádu: tělo, duše a Duch. První dvě rakve z pozlaceného dřeva představují tělo a duši. Třetí zlatá rakev, bohatě vykládaná drahými kameny, představuje Ducha – nekonečnost bytí. Nádherná posmrtná maska zakrývala tvář mumie krále Tutanchamóna n z10001292Q,Maska-Tutanchamona--Egipskie-Muzeum-w-Kairze nHadí síla a otevřené třetí oko jsou prezentovány na čele posmrtné masky v podobě kobry a hlavy supa. Sup je symbolem bohyně Eset, ochránkyně zemřelých. nZlaté, nádherně zdobené límce, které se králů, pokládaly kolem krku, jako součást posmrtné masky, umožňovaly královské duši opustit pozemské tělo. nhttps://www.psychologiechaosu.cz/symboly-znameni/posmrtne-masky-faraonu/ n 10960016_foto_200_84b0d52e26 death-mask 98953491 Maska Agamemnóna n 000_0124 n depositphotos_12563338-Ancient-Greece-theatre-masks n BES5376e8_A_s_NocA_kejklALLZ_a_SlavnostA_masek image010 Emil Nolde (1867 – 1957) nVšechny obrazy byly inspirovány umělcovou cestou na Papuu-Novou Guineu. Na tu se Nolde vydal společně se svou ženou Aldou v roce 1913 jako účastník lékařsko-zeměpisné expedice německého Říšského úřadu pro kolonie. Cílem dvouleté výpravy bylo zmapovat situaci obyvatelstva v Bismarckově souostroví, její členové však procestovali také Sibiř, Čínu, Indii a Egypt. Nolde měl během výpravy zhotovit kresby domorodců. Vznikl tak jedinečný soubor studií, akvarelů a maleb, které lze řadit mezi umělcovy nejlepší práce nV rámci přípravy tehdy v berlínském Národopisném muzeu pečlivě studoval exotické masky a dřevěné figury. n 22396-nolde_1911_masks_still_life_iii Avignonské slečny n JB3a6b24_Les_Demoiselles_d_Avignon Karneval Benátky n 70-snimek9 0028_karneval-v-benatkach-2014_d n images index it-bena-kar014 obrazek_64 n b01 m