Písemný test z didaktiky mateřského jazyka a slohu Jméno a příjmení: Datum: Termín: 1. Opravte chyby. Nejraději jezdím o prázdninách k dědečkovi na Jižní Moravu na Slovácko. „Kdyby jste tak kluci viděli, vyprávěl Honza, jak Hašek chytal!“ Můj kamarád je hrozný lazar, neustále si na něco stěžuje. Všechny nabité vědomosti se snažil u skoušky z morfologie, neboli tvarosloví zúročit. Na vyvyklané lavičce se vyhřívala kočka a koťata. Na sousedovy psy děti brzy přivykly a sami je pak nejen krmily, ale vydávali se s nimi na daleké výpravy do strmých kopců Českomoravské vysočiny. Soukromě mě přiznal, že tomu dobře nerozumněl. Mladá žena, která čekala na zastávce U Lišky, četla noviny. Moje maminka vynikala v ručních pracech, šila, pletla i vyšívala. Prodavačka mi podala balící papír se slovy: „zabalit si to můžete sama!“ 2. Vyberte správnou variantu. a) Po celé zahradě běhala jehňata a kůzle. b) Po celé zahradě běhaly jehňata a kůzle. c) Po celé zahradě běhali jehňata a kůzle. 3. Vyjmenujte části, které jsou součástí všestranného jazykového rozboru. a) e) b) f) c) g) d) h) 4. Vysvětlete na slově knížka rozdíl mezi slovotvorným rozborem a stavbou slova. a) slovotvorný rozbor: b) stavba slova: 5. Uveďte modelové věty, na kterých žákům vysvětlíte přísudek: a) holý – b) rozvitý – c) několikanásobný –