I. stupeň II. stupeň III. stupeň teplota rovník podnebí atmosféra vzdálenost od oceánu množství dopadajícího světla nadmořská výška spalování fosilních paliv průběh změn teplot klima skleníkové plyny Ochrana životního prostředí: Žák by měl být schopen vyjmenovat některé z lidských aktivit, jež mají negativní vliv na životní prostředí. Měl by znát také dopad těchto aktivit pro člověka. Ochrana životního prostředí: Žák je schopen vyjmenovat lidské aktivity, které mají negativní vliv na životní prostředí + dopad na živ. pro., na člověka. (Mechanizmus skleníkového efektu, eroze atd.) Ochrana životního prostředí: To samé + workshopy: 1. Výhled do budoucna 2. Návrhy na zlepšení (možné i na 2. Stupni) Rozložení teploty na Zemi: Žák by měl být schopen určit a vysvětlit rozložení teploty na zemi směrem od rovníku k pólům. Roční chod teploty: Žák by měl být schopen vysvětlit princip střídání ročního období. Žák umí vysvětlit pojem výškové stupňovitosti. Roční a denní chod teploty: Žák umí vysvětlit důsledky nestejného ohřevu pevnin a oceánů. Žák by měl znát denní chod teplot v jednotlivých ročních období. Žák umí vysvětlit pojem výškové stupňovitosti. Cíl: Žák dokáže vyjmenovat faktory, které ovlivňují denní a roční průběh teplot vzduch. Cíl: Žák dokáže vysvětlit pojem podnebí na příkladu zvoleného území. Cíl: Žáci se seznámí s atmosférou a jejím členěním. Cíl: Žáci jsou schopni vyjmenovat důvody, které vedly k oteplování zemského povrchu.