Kateřina Hvězdová, učo 371241 Jihočeský kraj, zápis do sešitu pro 5. a 8. ročník 1. stupeň - Člověk a jeho svět Místo, kde žijeme - očekávané výstupy Žák vyhledá typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, jednoduchým způsobem posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického, politického, správního a vlastnického. Zápis do sešitu K zápisu do sešitu bych žákům poskytla jednoduchý pracovní list se slepou mapou krajů České republiky a slepou mapou Jihočeského kraje. Žáci by dostali za úkol vyznačit do slepé mapy krajů kraj Jihočeský. Do slepé mapy Jihočeského kraje by měli za úkol vyznačit:  krajské město České Budějovice  řeky Vltavu a Lužnici  přehradní nádrž Lipno  rybníkářskou oblast  národní park Šumava, Novohradské hory, Českomoravskou vrchovinu  hranici s Rakouskem a Německem  hranice s ostatními kraji a jejich názvy  nakreslit jeden symbol tohoto kraje Kateřina Hvězdová, učo 371241 Jihočeský kraj, zápis do sešitu pro 5. a 8. ročník 2. stupeň – Člověk a příroda - Zeměpis (Geografie) Česká republika – očekávané výstupy Žák lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení a hospodářských aktivit. Učivo Regiony České republiky – územní jednotky státní správy a samosprávy, krajské členění, kraj místního regionu, přeshraniční spolupráce se sousedními státy v euroregionech. Zápis do sešitu: Žáci by měli nakreslit mentální mapu Jihočeského kraje. Měla by zahrnovat: názvy a hranice sousedících krajů a států, hlavní vodní toky (Vltava, Lužnice, Otava, Nežárka, Malše), důležitá města (České Budějovice, Prachatice, Písek, Strakonice, Tábor, Třeboň, Jindřichův Hradec, Český Krumlov), Národní park Šumava, Novohradské hory, Českomoravská vrchovina, přehradní nádrž Lipno, nejvyšší bod kraje (Plechý 1378 m), rybníkářská oblast. Ostatní poznámky k charakteristice kraje uvedou žáci ve formě zápisu v bodech.