Vážené/í a milé/í studentky/ti, k ukončení předmětu (zápočtem) je třeba dodat individuální (tzn. každý dodá svou ... předloni to totiž pár lidí nepochopilo, co je to individuální :-)) závěrečnou zprávu. Představa je taková, že ji dovezete vytištěnou na Cikháj. Ale nemusí být, stačí až po Cikháji (párkrát se stalo, že to na Cikháj dovezli všichni, párkrát zase nikdo), nicméně září je nejlepší měsíc na zápočet. Jak začne semestr, tak už na to nemáme tolik času. Jak by to mělo vypadat (pokyny k ZZ): 1. Titulní strana ... jako vždy 2. Úvod – co, kdo, kdy, proč ... Cíle prosím uvést v bodech přesně tak jak jsou v ISu! ... 3. Metodika – jak ... většinou pozorování, individuální sběr či odchyt, občas sáčky, síťky, misky ... determinovali většinou vyučující ... 4. Teoretická část ... všechny ty seminárky, co se četly v busu ... jsou v ISu ... 5. Praktická část: seznamy rostlin a živočichů ... tak jak bylo řečeno ... rostliny podle pater, živočichy podle příslušnosti (bezobratlí x obratlovci ... vodní x suchozemští) ... 6. Závěr: Hlavně konstatovat splnění cílů! (za to se hlavně dává zápočet ... kdo cíle nesplnil, zápočet nemůže dostat :-)) ... Pak klidně pište, co vás nejvíc oslovilo (klidně 3 věci), co se vám nelíbilo, co by se dalo zlepšit a také, jestli vaše prostředky (4900,- Kč) byly vynaloženy účelně! ... Jestli jsme vám za ty peníze ukázali vše, co se dalo ... (jasně, většina peněz padla na naftu a ubytování) ... (Mimochodem, my z vašich peněz nedostaneme nic ... Skutečně nic, nám to zaplatí fakulta ... většinu fakturou ... plnou cenu zájezdu, která je o dost vyšší než ta vaše (dopravu, ubytování + diety) ... píšu to proto, že o některých jiných katedrách se tu traduje ... Nevím, co je na tom pravdy ... My na KBi to neděláme, abychom si něco nechali zaplatit z peněz studentů ...) Nemusíte nám v Závěru „mazat med kolem huby“ ... letos nám sem tam něco úplně nevyšlo tak, jak bychom si představovali ... Např. počasí bylo úplně naruby(!) – v horách pařáky jak u moře ... a u moře poněkud proměnlivo ... no, asi tak jak bývá na horách ... :-) ... Prostě pište pravdu ... A nezapomeňte zdůraznit, že jsme tam jeli i proto, abyste se jako budoucí učitelky/lé seznámily/i s biotopy, které v ČR nemáme (velehory, moře). A že spoustu z toho, co jste tam viděly/i, určitě využijete v učitelské praxi. 7. Použitá literatura: kompletní citace všech referátů, např.: LOSOSOVÁ Z., ROTREKLOVÁ O. (2004): Flóra a vegetace Alpské oblasti. In: Matyášek (ed.) a kol.: Slovinsko – cesty do přírody, MU v Brně, 116-134. různé webové stránky ... včetně BIOLIBu ... (kvůli správným českým a „latinským“ názvům) Jo, a nezapomínejte na odkazy (na citace v seznamu literatury) v textu (třeba na koncích odstavců), např. (Lososová a Rotreklová, 2004). ... A „latinská“ jména pište kurzívou! ... Jinak, pár lidí to loni udělalo tak, že ZZ nedělili na teoretickou a praktickou část, ale měli to podle programu ... u každé lokality povídání (ze seminárky) a pak ty seznamy ... Možná je to tak i lepší ... Sami si vyberte, jak se vám to bude líbit víc ... Vždyť to píšete pro sebe (i když vám to teď rozhodně tak nepřipadá :-)). Hezké prázdniny! R. Vlk a N. Čeplová